واشنگتن به دنبال کشاندن دوباره«اون» به پای میز مذاکره

ایرنا نوشت: مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز(یکشنبه) در یک کنفرانس رسانه ای از تلاش فعالانه آمریکا برای متقاعد کردن کره شمالی به ازسرگیری مذاکرات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "چونگ ایویی یونگ" گفت: ضرب الاجل تعیین شده از سوی کره شمالی برای آمریکا را بسیار جدی گرفتیم."کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی، در آوریل امسال، ضرب الاجلی یکساله را برای نمایش انعطاف پذیری بیشتر از سوی آمریکا تعیین کرد و هشدار داد، واشنگتن این مهلت را نادیده نگیرد.

یک دیپلمات ارشد کره شمالی جمعه گفت، فرصت پیشبرد مذاکره با آمریکا در حال اتمام است و پیونگ یانگ انتظار دارد واشنگتن تا پایان امسال به انجام اقدامات متقابل مبادرت ورزد.

چونگ خاطر نشان کرد، در صورتی که این مهلت بدون حصول نتیجه مثبتی به پایان برسد، کره جنوبی طرح های احتیاطی مختلفی را آماده می کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد، برگزاری دور سوم نشست سران آمریکا و کره شمالی در گرو مذاکرات مقامات عالیرتبه دو طرف و حصول پیشرفت قابل توجه است.

"دونالد ترامپ"‌ و کیم سال گذشته برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و به توافقی مبهم در زمینه برچیدن برنامه هسته ای پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم ها دست یافتند که تا به امروز عملی نشد.

نشست دوم این دو به فوریه امسال در هانوی ویتنام برمی گردد که بدون نتیجه پایان یافت و به توقف مذاکرات کاری نمایندگان هسته ای دو کشور منتهی شد.

ترامپ و کیم آخر ژوئن امسال نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار و گفت وگو کردند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =