موزه مکاتب هنری تبریز راه‌اندازی می‌شود

ایرنا نوشت: موزه مکاتب هنری تبریز با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاداسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.

موزه «مکاتب هنری تبریز» قرار است در «خانه حریری» که از خانه های قدیمی و تاریخی تبریز است، با هدف معرفی، توسعه و تقویت داشته های هنری مکتب تبریز در رشته های گوناگون ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی روز یکشنبه در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خانه حریری بعد از طی مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوص در قالب موزه مکاتب هنری تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: پیرو کاربری تعیین شده برای این خانه، طرح محتوایی این موزه توسط مشاور آماده و مقرر شده تا این مجموعه، محتوایی از مکاتب هنری اصیل تبریز مانند نقاشی، خط، موسیقی، نگارگری داشته باشد.

مرتضی آبدار افزود: با عنایت به تصویب کمیته تعیین کاربری بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ایجاد موزه مکاتب هنری تبریز در خانه حریری، با اتمام مرمت و ساماندهی این خانه شرایط برای ایجاد این موزه مهیا شده است.

وی اظهار داشت: مشاوره برای طرح محتوایی موزه و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در مجموعه فرهنگی باغ کمال تشکیل شده و نقطه نظرات برای راه اندازی هرچه فاخرتر بودن این موزه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

آبدار اضافه کرد: بر اساس سیاست های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حمایت از تاسیس موزه های خصوصی، این موزه با استفاده کامل از ظرفیت بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد و در این راستا جلسات متعددی در خصوص اخذ نکته نظرات صاحب نظران و هنرمندان برگزار و در اجرا و راه اندازی موزه لحاظ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از ایجاد این موزه، گفت: تبریز به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیار غنی است و جای خالی چنین موزه ای در استان بسیار خالی است.

محمد محمدپور با اشاره به آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای تقویت محتوایی این موزه، افزود: مستندات بسیار ارزشمندی از جمله اسناد و مدارکی مربوط به مکاتب هنری تبریز وجود دارد که برای ایجاد این موزه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ایجاد این موزه گامی شایسته در راستای ارج نهادن به مکتب‌های هنری فاخر تبریز است و به طور قطع پس از ایجاد باید به مرور تقویت و تکمیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =