روسیه ناتوانی طرف‌های اروپایی در برجام را نگران‌کننده دانست

ایرنا نوشت:سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ناتوانی شرکای اروپایی در برجام برای تضمین شرایط پیشنهادی ایران برای اجرای توافق هسته‌ای نگران کننده است.

«ماریا زاخارووا» در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی روسی «وستنیک قفقاز» با بیان اینکه چندین سال برای عقد برجام تلاش صورت گرفت و دوره‌ای از بحران پیش از امضای آن سپری شد، اظهار کرد: در آن زمان دوره‌ای بود که گروه 1+5 نمی‌توانست مذاکرات را از سربگیرد و وضعیت برای مدت طولانی متشنج بود.

وی با اشاره به زحمت فراوان و تلاش‌های چند ساله که به عقد برجام منجر شد، اضافه کرد: فروپاشی این توافق بین‌المللی راه چاره نیست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: متاسفانه ما شاهد خروج یکجانبه آمریکا از برجام هستیم که با توجه به این واقعیت که این توافق مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است، اقدامی غیرقانونی است.  

وی همچنین خاطرنشان کرد که اعضای اروپایی برجام از تضمین تامین شرایط پیشنهادی ایران ناتوان هستند. 

زاخارووا گفت: ما شاهد هستیم که این گونه سیاست غیرمسئولانه شرکت کنندگان (اروپایی) در برجام که هیچ نتیجه واقعی ندارد وضعیتی نگران کننده است. 

وی افزود: اطمینان ندارم که کسی پیدا شود که قادر باشد این مسیر طولانی (برای عقد توافق هسته‌ای با ایران) را بپیماید زیرا فقط مسیر مذاکره چهار سال به طول انجامید.

زاخارووا گفت: مساله دیگر اعتماد است، زیرا اگر یک بار آنچه که از مسیر مذاکره به دست آمده را از دست بدهیم چه کسی پیدا می‌شود که با همان اصولی که به طور عمده نقض شده است دوباره بازی کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =