رئیس‌کل دادگستری استان همدان: مطالبات صنفی و دانشجویی نباید جرم تلقی شود

رئیس‌کل دادگستری استان همدان گفت: فرد یا گروهی که حقوق خود را مطالبه می‌کنند نباید مجرم انگاشته شوند اما افراد مغرض و معاندی که در زمان مطالبات کارگری یا صنفی موج‌سواری تبلیغاتی علیه کشور راه می اندازند، دیگر منتقد یا مطالبه‌گر محسوب نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه که در جمع معاونان و مدیران قضایی استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: باید بین مطالبات صنفی و دانشجویی با اقدامات براندازانه و تبلیغ علیه حاکمیت نظام تفاوت قائل شد.

وی با تاکید بر اجرای دقیق سخنان اخیر رییس قوه قضاییه در جمع روسای دادگستری و دادستان‌های کشور با هدف پیشبرد و توسعه برنامه‌ها و سیاست های کلان قضایی، خاطرنشان کرد: نتیجه فرایند قضایی در رسیدگی های عادلانه و صدور آراء دقیق تبلور می‌یابد.

عدالتخواه، تصریح کرد: استقلال قضایی، یکی از مهمترین اصول قضاوت در حاکمیت احکام اسلامی است و اصحاب زر، زور و تزویر نباید فرصت اثرگذاری بر پرونده ها را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر حمایت از قاضی های سالم و شجاع، در مواجهه با متعدیان به حقوق بیت المال، مجرمان اقتصادی و مخلان امنیت عمومی به هیچ عنوان مسامحه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش اطمینان عمومی به اقدامات قوه قضاییه را سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام می دانیم.

رئیس کل دادگستری استان با یادآوری اینکه به دنبال ارتقای اعتماد به دستگاه قضایی، انتظارات نیز از این مجموعه افزایش یافته است، اظهار داشت: لازم است، مدیران مجموعه های قضایی ساز و کار تبیین و نحوه صدور برخی احکام را برای اذهان عمومی فراهم کنند.

عدالتخواه بر ضرورت برقراری صلح و سازش در پرونده ها از بدو تشکیل تا زمان اجرای احکام، تاکید کرد و گفت: ارتقای فعالیت ستادهای تألیف قلوب را راهکاری مناسب در راستای تحقق اشاعه فرهنگ مصالحه می دانیم.

وی رعایت حقوق شهروندی در تمامی مراجع توسط ضابطان و مجموعه قضایی را یک ضرورت تلقی و تأکید کرد: اقتدار و اقدامات مقامات قضایی و ضابطان تنها ناشی از اجرای قانون بوده و هرگونه اقدام فراقانونی و سلیقه ای مغایر با قانون پذیرفتنی نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان با تبیین منویات صریح رهبر فرزانه انقلاب و سخنان رییس قوه قضائیه مبتنی بر ضرورت اجتناب از اعمال حبس های غیرضروری و استفاده از مجازات های جایگزین حبس ابراز امیدواری کرد با اجرای راهکارهای طراحی شده و در حال اجرای دادگستری همدان، آمار زندانیان این استان کاهش یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =