حکمرانی اسلامی؛ موضوعی اساسی در گام دوم انقلاب

فارس نوشت:رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: حکمرانی برای ما در آستانه گام دوم انقلاب یکی از موضوعات اساسی و زیربنایی است.

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز (دوشنبه) در اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی، اظهار داشت: بی تردید حکمرانی یکی از موضوعات اساسی و زیربنایی است خصوصا برای ما که بعد از چهل سال افتخار پس از انقلاب، در آستانه گام دوم انقلاب قرار داریم.

وی افزود: موضوع حکمرانی برای ساختن آینده ما بسیار مهم است و به همین دلیل مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در دانشگاه عالی دفاع ملی تاسیس شد که موضوع فعالیت آن تربیت کادرها و کسانی است که باید در سطوح مختلف این حکمرانی را اجرا کنند.

سردار وحیدی ادامه داد: حکمرانی همیشه دغدغه‌ای مهم بوده و امروز ما رقیب دیگری در این عرصه داریم و آن حکمرانی بنا شده در غرب مدرن است که اصولا با حکمرانی اسلامی دو مبنای مختلف دارد.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به تفاوت های حکمرانی غربی و اسلامی، تصریح کرد: حکمرانی در غرب به گونه‌ای است که در آن حق، هدایت، سعادت، کمال و خیر معنایی ندارد و جامعه در آن در چارچوب یک مخاصمه‌ای دیده شده و حکمرانی سیستمی برای ترک مخاصمه است.

وی با بیان اینکه حکمرانی اسلامی با داشتن معیارهای اساسی و کلیدی، امروز نیازمند تبیین است، خاطرنشان کرد: اگر حکمرانی در غرب برای حل منازعات است، حکمرانی اسلامی برای سعادت، همبستگی و محبت در جامعه است.

سردار وحیدی تاکید کرد: حکمرانی غربی فجایع زیادی را به بار آورد مانند اومانیسم که طبیعت را نابود می‌کرد و امروز می‌بینیم که آنها پشیمان شده‌اند و به حفظ محیط زیست برگشته‌اند.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان عنوان کرد: حکمرانی اسلامی به همه سرمایه ها توجه دارد و با برگزاری این همایش به دنبال این هستیم بتوانیم قدمی برای تبیین پایه های حکمرانی اسلامی بر مبنای اصل ولایت برداریم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =