۱ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
آخرین وضعیت افراد مبتلا به HIV در لردگان

مهر نوشت: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به تشریح آخرین اقدامات لازم برای جمعیت مبتلا به HIV در منطقه لردگان پرداخت.

کیانوش جهانپور به آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای جمعیت مبتلا به HIV در منطقه لردگان اشاره کرد و گفت: افراد مبتلا به ویروس HIV در منطقه غربالگری و مورد مشاوره قرار گرفته اند و ارائه خدمات درمانی به آنها در حال انجام است.

وی، از ایجاد مرکز مشاوره رفتاری در روستای لردگان خبر داد و افزود: قرار است این مرکز به صورت اختصاصی در این روستا احداث شود و خدمات مشاوره ای به مردم منطقه ارائه بدهد.

جهانپور تاکید کرد: هر آنچه که در حیطه وظایف وزارت بهداشت، ارائه شده و در حال انجام است و در کنار خدمات بهداشتی و درمانی، سازمان های دیگر نیز اقدامات حمایتی را دنبال می کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که کمتر از ۵ درصد جمعیت منطقه مبتلا به ویروس HIV هستند، ادامه داد: اولین اقدام ما، شناسایی افراد مبتلا بود که این کار انجام شده و غربالگری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه داروهای افراد مبتلا به ایدز در سراسر کشور رایگان است، افزود: در صورتی که هر گونه خدماتی برای مردم منطقه نیاز باشد، با دستور وزیر انجام می شود.

جهانپور گفت: با توجه به اینکه همه افراد مبتلا به نحوی از بیماری خود اطلاع داشته و یا اینکه پس از مشاوره مطلع شده اند، در حال حاضر هیچ مشکلی برای ارائه خدمات به افراد وجود ندارد.

۴۷۴۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =