پشت پرده توزیع شبنامه علیه روحانی در صحن مجلس/دردسر نفوذ تندروها در هیات رئیسه مجلس

اعتمادآنلاین نوشت: نماینده ادوار مجلس گفت: نفس انتشار شب‌نامه کار نامناسبی است، چون هر انسان بی‌هویتی می‌تواند آبروی یک شخص محترم را با انتشار یک شب‌نامه ببرد. وقتی به عنوان نمایندگان مجلس شب‌نامه می‌دهید، یعنی نوعی بدآموزی هم انجام می‌دهید؛ به افرادی مانند خودتان درس می‌دهید که آنها هم شب‌نامه منتشر کنند.

محمدرضا خباز، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پخش شب‌نامه در صحن علنی مجلس گفت: یکی از اعمال ناپسندی که در دوره‌های گذشته به وسیله عده‌ای از نمایندگان تندرو در مجلس بدعت گذاشته شد این بود که به نام شب‌نامه علیه رقبای سیاسی خود مطالبی منتشر می‌کردند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه متاسفانه این بدعت هنوز ادامه دارد، افزود: اخیراً شب‌نامه‌ای علیه منتخب مردم و کسی که در این کشور 24 میلیون رأی داشته، به وسیله عده‌ای نماینده تندرو با همکاری اعضای تندرو هیات‌رئیسه در صحن علنی منتشر شده است.

خباز درباره اهداف پخش شب‌نامه علیه رئیس‌جمهوری در مجلس عنوان کرد: به نظر می‌رسد آقای رئیس‌جمهور بر اساس انتظاری که سال‌هاست مردم از ایشان دارند، دست در لانه زنبور برده است. با اینکه ایشان همه طعنه‌ها و شماتت‌ها را چه از دوست و چه از دشمن به جان خریدند و نسبت به برخی از رفتارهای ناپسند سکوت کردند، حالا می‌بینیم در برابر یک موضع‌گیری چنین واکنش‌هایی نشان داده می‌شود و موجب این اتفاق شده است.

استاندار سابق خراسان شمالی ادامه داد: سخنان اخیر ایشان موجب شد برخی افراد مانند مورچگانی که آب به لانه آنها ریخته شده دستپاچه و شتاب‌زده واکنش خود را نسبت به این سخنان با توزیع شب‌نامه نشان دهند.

خباز با تاکید بر ارتباط سخنان رئیس‌جمهوری با نمایندگان تندرو در مجلس گفت: اگر این سخنان درست نیست، مخاطب، قوه قضاییه است. در اینجا تندروهای مجلس چه محلی از اعراب دارند که به دفاع بلند می‌شوند؛ نکند خودشان دست‌اندرکار هستند و احساس می‌کنند که آب در لانه آنها ریخته شده و می‌خواهند به این وسیله فرار رو به جلو داشته باشند؟

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر این سخنان درست نیست، قوه قضاییه خود زبان دارد و از حقوق خودش دفاع می‌کند و اگر هم درست است که رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی، حافظ قانون است و باید تذکر دهد.

او با اشاره به واکنش قوه قضاییه در مورد صحبت‌های رئیس‌جمهوری افزود: تذکر ایشان طی سخنرانی در شهر یزد مطرح شده. اگر درست است که قوه قضاییه پاسخ خواهد داد و خواسته رئیس‌جمهور که خواسته مردم است را جواب می‌دهد. اگر هم نادرست باشد که قوه قضاییه عقل منفصل نمی‌خواهد و نیازی به حمایت نمایندگان آن هم از طریق پخش شب‌نامه ندارد.

خباز با تقبیح مجدد رفتار عاملان انتشار شب‌نامه در مجلس بیان کرد: نکند آقایان می‌خواهند پرونده‌های خود را لاپوشانی کنند و این سخنان آقای رئیس‌جمهور آنها را هم مخاطب قرار داده است؟ نکند آقایان برای اینکه به خطر نیفتند پیشاپیش اقدام تخریب‌آمیزی را آغاز کرده‌اند؟

این نماینده سابق مجلس با طرح این سوال که اصلاً شب‌نامه آن هم در محل عدلیه چه معنایی دارد؟ عنوان کرد: اگر شهامت دارید اسم خود را زیر مطلب بنویسید و آن را به رسانه‌ها بدهید. اما شب‌نامه پخش کردن ناجوانمردانه‌ترین رفتاری است که ممکن است عده‌ای به عنوان منتخب مردم از خود نشان دهند.

خباز تاکید کرد: در هیات‌رئیسه تندروهایی حضور دارند که نمایندگان مجلس به دلیل غفلت به آنها رأی داده‌اند و عضو هیات‌رئیسه شده‌اند؛ خودشان هم می‌برند، خودشان می‌دوزند و خودشان تن ملت می‌کنند و بعد هم آینه به دست ملت می‌دهند و می‌گویند ببینید چقدر بدقواره است.

استاندار سمنان در دولت یازدهم با ذکر اینکه این روش خیلی ناپسند است و جایگاه مجلس محل بچه‌بازی و رفتار کودکانه نیست، عنوان کرد: مجلس جایگاهی نیست که مانند کودکان با هم قهر و آشتی کنند. به قول حضرت امام، مجلس عصاره فضایل ملت است و یک تصمیم غلط، یک شب‌نامه نامناسب و نامیمون با حیثیت قوه مقننه یک کشور بازی می‌کند.

در بسیاری از مواقع به رئیس‌جمهور کم لطفی می‌شود

همنچنین ایسنا نوشت:

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور درباره‌ لزوم مبارزه با فساد و درخواست از قوه قضاییه برای ورود به این موضوع گفت: حرف رئیس جمهور درباره‌ی مبارزه با فساد و اعداد و ارقام ارائه شده درست بود، ما هم حرفی نداریم در این که باید مبارزه با فساد نظام‌مند شود. اما نباید صحبت‌ها به گونه‌ای بیان شود که در آغاز هفته وحدت کشور به سمت تشنج رفته و دو قطبی و چند قطبی شود. هر کسی هر پرونده‌ای در اختیار دارد را باید در اختیار دستگاههای نظارتی بگذارد.

وی افزود: حرف و تاکید رئیس‌جمهور درست بود، اما ای کاش سلیقه‌ بیشتری برای انتخاب جا برای بیان این صحبت‌ها به خرج می‌رفت. بهتر بود رئیس جمهور این آدرس‌ها را در جمع خصوصی‌تری بیان می‌کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس در عین حال با ابراز تاسف از هجمه‌های صورت گرفته علیه رئیس جمهور گفت: متاسفانه در بسیاری از مواقع به رئیس جمهور کم لطفی می‌شود. درباره‌ ایشان نسبت به سایر روسای جمهور سخت گیری زیادی صورت می‌گیرد و حداقل می توان گفت این سخت گیری‌ها بی مورد است. می خواهند تمام تجربیات تلخ درباره‌ روسای جمهور قبلی را درباره‌ ایشان رعایت کنند. حال این که انصافا آقای روحانی از لحاظ همکاری و هماهنگی و اطاعت پذیری از رهبری نمره قابل قبولی دارد.

جعفرزاده ادامه داد: رئیس جمهور با این حجم از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند کدام دولت را سراغ دارید که یک مرتبه ۵۰ درصد درآمدهایش کم شود تا با همان اوصاف اراده بر اداره کشور باشد. الان شرایط بسیار سختی داریم. باید دولت را کمک کنیم تا به کمک رهبر بتواند از این پیچ بگذرد، لذا این همه زدن رئیس جمهور کم لطفی است. این که افرادی را سازماندهی و هدایت کنند. برای آنها شعار بسازند. و حتی مکانی را برای شعار دادن آن ها تعیین کنند تا در وسط سخنرانی رئیس جمهور شعار بدهد چیزی جز کم لطفی نیست.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =