نیمی از شهروندان کردستانی در مناطق حاشیه سکونت دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طبق مطالعات انجام شده در هفت شهر مورد هدف بازآفرینی شهری، نیمی از جمعیت شهری آنها در مناطق حاشیه، منفصل شهری و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، شهرام ملکی در ستاد باز آفرینی شهری کردستان که با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت کردستان در ۳۰ شهر زندگی می کنند.

وی در ادامە با بیان اینکە شهرداری‌ها در سال جاری چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه مصوب دارند که در سال های گذشته بودجه مصوب شهرداری های استان به صورت میانگین ۹۰ درصد آن تحقق پیدا کرده است، افزود: از نظر سرانه بودجه هر شهروند دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده که امسال این میزان در سال جاری به سە میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد که این سرانه در مقایسه با شهرهای های همجوار از جمله ایلام که ۴۸۰ هزار تومان، کرمانشاه که ۹۵۰ هزار تومان و همدان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می باشد بسیار پایین است.

ملکی گفت: مقوله باز آفرینی شهری یکی از مهمترین برنامه های مدیریت شهری استان است و از دو سال پیش در حوزه باز آفرینی شهری شرایطی فراهم شده که از داشته های خود به نحو احسن استفاده نماییم و منابع ملی را به این حوزه اضافه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: در این راستا ستاد باز آفرینی شهری در سالهای ۹۶ و ۹۷ و نیمه اول ۹۸ در استان روند مناسبی داشته است.

وی تصریح کرد: در شهر سنندج چهار ناحیه منفصل با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با همان پیشینه روستایی و با تمام نواقص به شهر الحاق شده اند و مدیریت شهری موظف است به عنوان شهروند به آنان خدمات ارایه کند.

ملکی عنوان کرد: معتقدم کە مدیریت شهری با هر میزان توانی کە دارد باید بە این شهروندان کە عمدتا از طبقات پایین جامعە هستند خدمت ارایە کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یاد آور شد: از هفت شهر مرکز شهرستان مطالعه باز آفرینی ۹۰۰ هزار نفر جمعیت انجام و نزدیک بە ۵۰ درصد این جمعیت در ۲۵ درصد سطح این هفت شهر زندگی می کنند که در بسیاری از شاخص ها بسیار پایین تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکە در استان تلاش بر این است کە علاوه بر حوزه باز آفرینی شهری، تقویت اقتصاد و تولید مسکن در این مناطق توسعه یابد، اظهار کرد: در برخی مناطق منفصل شهری نیز برخی اتباع خارجی از جمله پاکستانی و افغانی نیز حضور دارند کە آماری از این اتباع وجود ندارد اما طبق برآورد برخی نهادها این رقم خیلی پایین است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =