حضور توسعه‌گران بخش خصوصی برای آبادانی کردستان لازم است

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد که برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی، کردستان باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد نهاوندیان در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان اظهار داشت: در گذشته به کردستان بی توجهی صورت گرفته و ما باید با سرعت و عمق بیشتری این کم توجهی ها را جبران کنیم.

وی در ادامه به اهمیت طرح بازآفرینی شهری و اهتمام رئیس جمهور به این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح علاوه بر ایجاد تحرک در بخش ساختمان، ایجاد عدالت، امنیت، سلامت و کاستن از آسیب های اجتماعی است.

نهاوندیان در ادامه به اهمیت جذب توسعه گران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری در کردستان تاکید کرد و افزود: با امکانات و اعتبارات موجود دولت، اتمام این کار حدود ۵۰ سال به طول می انجامد و همین امر ایجاب می کند بخش خصوصی را نیز فعال و مشارکت دهیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور یادآور شد: زندگی نیمی از جامعه کردستان در بافت فرسوده و ناکارآمد بسیار تاسف بار است و برای سامان دادن به این موضوع باید در کردستان یک نهضت ساخت و ساز راه بیافتد.

وی تاکید کرد: تحرک در بازآفرینی شهری علاوه بر تغییر سیمای شهرها عامل رونق اقتصادی و جذب گردشگران بیشتر خواهد بود.

نهاوندیان به مدیران استان توصیه کرد: در تهران جلسه‌ای را با اتاق بازرگانی ایران برگزار و اجزا و جوانب طرح را برای جذب سرمایه گذار و مشارکت آنها تشریح کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور از وجود وحدت و همدلی مدیران در ستاد بازآفرینی شهری کردستان تقدیر کرد و بیان کرد: برای سرعت بخشی به روند توسعه و موفقیت هر طرح و برنامه‌ای در استان وحدت نظر مدیران حائز اهمیت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =