ترویج رحمانیت اسلام و تکیه بر وحدت، راه مبارزه با افراطی گری است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با توجه به مشکلات جهان اسلام ترویج رحمانیت اسلام و تکیه بر وحدت را تنها راه مبارزه با افراطی گری دانست.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امین مرادی در نشست "آیین عاشقان از منظر مولانا جلال الدین محمد بلخی" که با حضور استاد کریم زمانی پژوهشگر، مفسرقرآن کریم و شارح مثنوی با استقبال چشمگیر مردم در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد با اشاره به عشق و محبت مردم کردستان به حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) اظهار داشت: وجود نازنین پیامبر مهمترین نقطه ایجاد وحدت بین مسلمانان است.

وی تقویت جنبه های وحدت بخش مسلمین را مهمترین راه مبارزه با افراطی گری دانست و با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت 88به کردستان گفت: در این سفر که به حقیقت یک نقطه عطف در تاریخ کردستان محسوب می گردد معظم له با اشاره به طریقت های قادریه و نقشبندیه فرمودند« آن‌کس که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه مذهب، می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند».

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه با اشاره به موضوع نشست و ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج،  اداره کل  ورزش و جوانان  استان و تمامی دست اندرکاران این برنامه گفت: ایران زمین در طول تاریخ  ادباء و شعرای بسیار داشته و دارد ولی حضرت مولانا یک استثناء است.

مرادی تصریح کرد: با توجه به پیام انسانی، اخلاقی، عرفانی،  فلسفی و وحدت بخش مولانا شاید بتوان گفت تنها شاعری که توانسته است از دنیای قدیم به دنیای جدید پای بگذارد حضرت مولانا بوده  است.

وی افراطی گری های دینی را عامل سقوط دانست و عنوان کرد: یکی از راههای مبارزه ترویج رحمانیت اسلام است که می تواند راهگشا باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان استقبال از این برنامه و دیگر برنامه های دینی و مذهبی در استان و در ایام هفته وحدت را مثال زدنی دانست و بیان کرد: در ماه مبارک ربیع در مناطق کُردی آوای دف و نوای مولودی خوانی در مساجد ف تکایا و حتی منازل شخصی برقرار است و این نشان از عمق ارادت مردم این منطقه به حضرت رسول اکرم (ص) می باشد.

وی به برگزاری شانزدهمین یادوره سید بهاء الدین شمس قریشی در آغاز هفته وحدت در مسجد جامع سنندج به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور اشاره نموده و خاطرنشان کرد: استقبال بیش از 10 هزار نفری مردم از این برنامه و دیگر برنامه های آیینی مثال زدنی است  و این نشان دهنده عمق باور مردم کردستان به موضوع تحکیم وحدت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =