کاستی‌های آذربایجان‌شرقی با همدلی و تقویت توانمندی‌ها رفع می‌شود

ایرنا نوشت: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود مشکلات و کاستی هایی در استان گفت: هم اکنون وضعیت استان در حوزه صنعت، کشاورزی و تجارت خوب بوده و برخی مشکلات و کاستی های موجود نیز می‌تواند با همدلی و تقویت توانمندی ها رفع شود.

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح های شهرداری تبریز با اشاره به زلزله اخیر آذربایجان، افزود: همدلی مردم، دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی در کمک رسانی به مردم زلزله زده این مناطق صحنه های زیبایی از همدلی را به نمایش گذاشت که این صحنه ها در سایه توجه به ارزش های انقلابی و اسلامی روی داده است.

وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی حدود ۷۰ درصد از خانه های روستایی در این مناطق بهسازی و بازسازی شده بود بنابراین این زلزله تلفات و خسارت های زیادی بر مردم تحمیل نکرد و تنها خانه های خشتی و گلی آسیب دیدند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش خصوصی مقتدری در کشور نداریم، گفت: در شرایط فعلی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توان فنی و مهندسی بالایی دارد و می تواند شهرداری تبریز را در پیشبرد پروژه ها کمک کند.

پورمحمدی، خواستار همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب شد و افزود: هم اکنون از ظرفیت حدود یک تنی این مجتمع معدنی استفاده می شود و با توجه به آماده بودن زیرساخت ها، طرح ها و نقشه های آن، می توان از ظرفیت ۷۰ هزار تنی آن بهره برداری کرد.

وی گفت: در صورت بهره برداری از این مجتمع تا ۳ سال آینده برای ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از مردم استان اشتغال ایجاد می شود.

اجرای پروژه های زیربنایی و ایجاد زیرساخت های تبریز در اولویت برنامه های شهرداری است

شهردار تبریز نیز در این مراسم گفت: شهرداری تبریز در راستای اجرای سیاست های کلان خود در حوزه عمرانی، اجرای پروژه های زیربنایی و زیرساختی تبریز را در اولویت خود قرار داده است.

ایرج شهین باهر، افزود: در همین راستا و در پی انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، امروز عملیات اجرایی ۳ پروژه مهم مدیریت شهری تبریز که زیرساختی و زیست محیطی است، آغاز می شود.

وی اظهار داشت: با توسعه مرکز دفن بهداشتی زباله برای اولین بار دفن پسماند از روش سنتی خارج شده و به صورت کاملا اتوماتیک انجام و از خطرات زیست محیطی جلوگیری می شود.

شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه حمل و نقل و عبور و مرور شهری، گفت: اتوبان ولایت در راستای پدافند غیرعامل اجرا می شود تا خروجی جدیدی برای تبریز ایجاد شود تا علاوه بر استفاده از کارکرد ترافیکی آن در مواقع بحران برای نجات جان مردم و دسترسی بیشتر آن برای خروج از شهر استفاده شود.

شهین باهر، پارک بزرگ تبریز را مهم ترین پروژه مجموعه مدیریت شهری تبریز در حوزه فضای سبز دانست و ادامه داد: طراحی و کلنگ زنی این پارک از ۵۰ سال گذشته آغاز شده و در طول این سال ها به جای اینکه بزرگتر شود ۳۰۰ هکتار از وسعت ان نیز کاسته شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در سال های آتی حدود یک سوم از این پارک به بهره برداری می رسد، یادآوری کرد: این پارک به عنوان محلی برای گذران اوقات فراغت شهروندان می تواند تبریز را از تک قطبی مراجعه مردم به پارک ائل گلی رها کند.

شهین باهر، با بیان اینکه در مواقع بحران و مشکلات با همدلی و همراهی و استفاده از ظرفیت های موجود می توان مشکلات را حل و کارهای زیادی را انجام داد، افزود: در وضعیت بد اقتصادی شهرداری ها با همکاری و حمایت های استانداری، سپاه و همه دستگاه ها و ارگان ها ۳ پروژه مهم مدیریت شهری اجرا می وشد.

شورای شهر و شهرداری تبریز قدم های بزرگی برای رفاه مردم برمی‌دارند

رئیس شورای شهر تبریز گفت: شورای شهر و شهرداری این شهر با برنامه ریزی و همکاری در ارتباط با پروژه های بزرگ و مسائل رفاهی، قدم های بزرگی برمی دارند و اقدامات همه در راستای جلب رضایت شهروندان است.

شهرام دبیری، افزود: مطالبات مردم جزو اولویت های شورای شهر و شهرداری تبریز است و با برنامه ریزی و همکاری های انجام شده در ارتباط با پروژه های بزرگ و مسائل رفاهی، قدم های بزرگ و اساسی برداشته می شود.

امروز عملیات اجرایی ۳ پروژه مهم مدیریت شهری شامل پارک بزرگ تبریز، توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند و تکمیل بزرگراه ولایت در تبریز با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =