رشد 42 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در ۷ ماهه اول امسال

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی استان در 7 ماهه اول امسال 42 درصد رشد داشته و این روند همچنان درحال افزایش است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حبیب امینزاده در مراسم اختتامییه هفتمین نمایشگاه رینوتکس با بیان اینکه ۷ محور اصلی به عنوان اولویت های وزارت صنعت معدن و تجارت برای رونق اقتصاد تعیین شده گفت: این تدابیر با جلوگیری از خروج ارز، صادرات غیر نفتی را افزایش می‌دهد.

وی اذعان داشت: امروز شاهدیم که استفاده از تولیدات داخل که راهبرد وزارت صنعت است در صنعت مس نیز قابل رویت بوده و در سایر زمینه‌های اقتصادی کشور نیز ادامه خواهد داشت.

امین زاده با بیان اینکه علیرغم تحریم های ظالمانه در ۷ ماهه گذشته ۱۳۰ واحد تولیدی جدید با سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 1400 نفر ایجاد شده گفت: 180 طرح توسعه‌ای برای واحدهای تولیدی موجود با سرمایه گذاری 800 میلیارد تومان اجرا شده و برای 3 هزار نفر اشتغالزایی شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به صدور پروانه های تاسیسی در داخل شهرک های صنعتی به تعداد 800 واحد و با پیش بینی سرمایه گذاری 8 هزار و 300 میلیارد تومان در این زمینه گفت: صادرات غیرنفتی استان در ۷ ماهه اول امسال ۴۲ درصد رشد داشته و در استان ما 100 درصد صنایع مربوط به بخش خصوصی واقعی هستند.

وی با اشاره به سبقه تولید قطعات خودرویی در استان و تولید ۷۰ درصد قطعات مورد نیاز انواع خودرو در آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت تولید قطعات خودرویی در استان کاهش یافته امیدواریم حداقل ۳۰ درصد قطعات ایرانخودرو تبریز با کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر توسط تولیدکنندگان استان انجام‌ شود.

امین زاده با اشاره به پرداخت های نقدی قطعه سازان در تولید قطعات گفت: در سال های  اخیر، تاخیر بازپرداخت بدهی قطعه سازان موجب کوچکتر شدن صنعت قطعه سازی استان شده امیدواریم روند بازپرداخت مطالبات براساس قوانین انجام شده و از سلیقه گرایی دوری شود.

وی ادامه داد: امیدواریم خودروسازان نسبت به ایجاد ال‌سی داخلی برای پرداخت مطالبات قطعه سازان همکاری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =