هزینه معافیت پزشکی مشمولان به عهده کیست؟

ایرنا نوشت: رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: پرداخت هزینه معاینات پزشکی برای اخذ معافیت از خدمت سربازی به عهده مشمولانی است که قصد دارند از معافیت پزشکی استفاده کنند.

سردار تقی مهری در پاسخ به این سئوال آیا مشمولان در بدو ورود به سربازی برای استفاده از معافیت پزشکی باید هزینه‌های مرتبط را خودشان بپردازند؟ افزود: برابر قانون تمام افرادی که قصد دارند از معافیت پزشکی استفاده کنند باید هزینه های مرتبط را متقاضیان بپردازند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری که آیا متقاضیان باید برای دریافت معافیت پزشکی حتما به بیمارستان و مراکز درمانی نیروهای مسلح مراجعه کنند، افزود: اینکه گفته می شود، متقاضیان باید در بیمارستان های سازمان نیروهای مسلح معاینه شوند، مظلق نیست و براساس آیین نامه و مقررات موجود، متقاضیان در همه  شهرستان ها می توانند از پزشکان مورد اعتماد نیروهای مسلح و غیر نیروهای مسلح در سطح کشور استفاده کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: اکنون معافیت پزشکی برخی از متقاضیان از سوی بیمارستان های غیر از سازمان نیروهای مسلح انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سردار مهری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد قوانین جدید در نظام وظیفه عمومی گفت: قانون جدیدی تصویب نشده است اما حدود دو سال گذشته مجلس شورای اسلامی یک اصلاحیه را در مورد معافیت تحصیلی تصویب کرد.

وی ادامه داد: پیش از تصویب این اصلاحیه مشمولان بعد از اخذ دیپلم برای ادامه تحصیل می توانستند به خارج از کشور اعزام شوند، اما با تصویب این اصلاحیه از این پس مشمولانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به سایر کشورها اعزام شوند باید حتما مدرک لیسانس خود را اخذ کرده و بعد برای گرفتن معافیت تحصیلی اعزام به خارج از کشور اقدام کنند در واقع مقطع تحصیلی اعزام به خارج از دیپلم به لیسانس افزایش یافت.

۴۷۴۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =