واکنش آیت الله جوادی آملی به ناآرامی‌های اخیر در کشور

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به برخی ناآرامی‌های اخیر،‌حفظ نظام را از اوجب واجبات دانست و گفت: مردم بدانند که آتش زدن و امثال این کارها، جز ایجاد آشوب مشکلی را حل نمی‏ کند و مسئولان نیز شرعا و عقلا موظف‌اند تا با ارزیابی امور، آنچه مصلحت مملکت است را عمل کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ وی روز یکشنبه در پایان درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به برخی اعتراض‌های مردم در این روزها، افزود: الآن که یک مشکلی در این جریان پیدا شده، مسئولان یک وظیفه و مردم نیز یک وظیفه دارند اما درخصوص دشمن مشترک ، مردم و مسئولان یک وظیفه ویژه دارند.

وی تاکید کرد: مسئولان ما واقعاً، شرعاً و عقلاً موظف‌اند که امور را ارزیابی کنند تا دقیق بفهمند که فعلاً مصلحت مملکت چیست و اگر در این خصوص کوتاهی یا اشتباهی کنند شرعاً ضامن هستند و این وظیفه آنهاست.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: وظیفه‏‌ای که مردم دارند همان است که دین به ما می‌گوید تا به بهترین روش جلوی اشتباه مسئولان را بگیریم، این وظیفه ماست، اما آتش زدن و امثال این کارها، جز ایجاد آشوب مشکلی را حل نمی‏‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان برای نابودی نظام صف بسته اند، گفت: دشمنی‌های دشمن مشترک نکته‌ای است که باید مردم و مسئولان به آن توجه کنند، بنابراین وظیفه همه مسئولان این است که عالمانه و محققانه، شب و روز تلاش کنند و از اقتصاددانان مملکت مشورت بگیرند.

وی حفظ نظام را از اوجب واجبات دانست و ادامه داد: به طور قطع اگر اقدامی به صلاح مملکت باشد، مردم نیز آن را تشخیص می‏ دهند و به انجام آن رضایت می‌دهند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه باید نظام را  با تخصص حفظ کرد اظهار دشت: اگر اقدامی محققانه، عالمانه و همراه با مشورت باشد، یک اقدامی خواهد شد که به نفع همه خواهد بود و اعتراض کسی را هم در پی‌نخواهد داشت. 

این مرجع تقلید تاکید کرد: درنتیجه مسئولان باید وظیفه ‏شان مشخص باشد، آنها ضامن هستند، اما مردم نیز شرعاً وظیفه‏ دارند که به بهترین وجه از نظام دفاع کنند چراکه دشمن مشترک در کمین است. ما از ذات اقدس الهی می‎خواهیم به برکت خون‎های پاک شهدا این نظام را سالم نگه بدارد تا دست صاحب اصلی‎اش برسد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322110

برچسب‌ها