حذف حبس از مهریه در کمیسیون حقوقی مجلس تصویب شد

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از حذف حبس در موضوع مهریه و جرائم غیر عمد خبر داد.

حسن نوروزی در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح الحاق چند تبصره به قانون اجرای محکومیت‌های مالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این بررسی‌ها این گونه بازداشت محکومان مالی مهریه و جرائم غیر عمد حذف شد، عدم امکان وصول مهریه یا قسمتی از آن به تشخیص دادگاه می‌تواند از مصادیق تبصره ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی (شرایط طلاق) باشد در واقع در این خصوص ما راه طلاق را باز کرده‌ایم تا اگر زوج نتواند مهریه پرداخت کند زوجه بتواند با تشخیص دادگاه طلاق بگیرد.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    3 22
    پس اگر مهریه از حقوق زنه چطوری به این حق ش دست پیدا کنه زمانی که همسرش از پرداخت اون استنکاف میورزه !
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    33 2
    خدارو شکر بساط کاسبی خانم هایی که شغل و تجارت شون ازدواج کردن و از این طریق دنبال پول و ماشین و خونه و طلای مفت و بدون زحمت هستند جمع میشه
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    32 4
    تو این وضعیت کی زن میگیره که بخواد مهریه هم بده . :)))
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    12 41
    قاضی های ما هم مرد هستند و اغلب هم نگاه به شدت مردسالار دارند. این افراد همدلی ای با زنان و رنج های اونها ندارن... تنها ابزار طلاق و گرفتن حضانت فرزند را هم از زنها میگیرید در حالیکه حقوق اولیه انسانی یعنی حق فسخ یک قراردادی که دو طرفه امضا شده را ندارن! قوانین ما باید به سمت اناف و عدالت روزامد بشن نه اینکه مدام به نفع مردها سنگین شن!
  • امید IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    7 37
    با این حساب از فردا همه میرن اموالشون رو بنام یکی دیگه میزنن و میگن مهریه نداریم بدیم و دوباره آمار طلاق بالا میره و این بار موج بیوه گان بدون مهریه کشور رو فرا میگیره حالا بیا و درستش کن که این موضوع هم چند سال باعث بدبختی یه عده میشه تا چندتا نماینده پیدا بشن و یه قانون دیگه بزارن