واکنش ظریف به اعلام حمایت آمریکا از مردم ایران

وزیر امور خارجه ایران اعلام حمایت مقامات آمریکایی از «مردم ایران» را دروغی شرم آور خواند و گفت: پامپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظریف در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و فریبکارانه کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اظهار داشت: اعتراض قانونمند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم‌هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضد قانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.  

وزیر امور خارجه اعلام حمایت مقامات آمریکایی از «مردم ایران» را  دروغی شرم آور خواند و افزود: رژیمی که با اعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می‌شود هیچگاه نمی‌تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

ظریف تصریح کرد: کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌کنند مسؤولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    4 163
    دقیقا وکاملاً صحیح ؛ کشور های صاحب قدرت در دنیا ، سیاست های استسماری خود رو نسبت به کشورهای مثلا فاقد قدرت کنار بگذارن و به بشریت وحقوق بشر در ابعاد جهانی احترام بگذارن ، ضمن اینکه هر بخش از جغرافیای جهانی فرهنگ وآداب ورسوم خودش رو داره چه در بعد اعتقادی وچه در بعد اجتماعی ، ضمن اینکه ادعای حقوق بشری کشور های مثلاً صاحب قدرت در حوزه مدیریت جغرافیای سیاسی خودشون زیر علامت سوالِ ! همینطور که ظریف گفت و بارها هم گفته!!!!
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      0 0
      صاحب نظر گرامی واژه "استسمار" غلط است و "استثمار" صحیح است که البته این واژه عربی در زبان خودشان به معنی سرمایه گذاری است و فکر می کنم منظور شما "استعمار" باشه
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      0 0
      جناب نابغه شما حتی استثمار را هم اشتباه نوشتی!! لطفا املای واژه ها رو یاد بگیر بعد به ماله کشی بپرداز!!