نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتقادات کنونی از هاشمی رفسنجانی را مطالبه افکارعمومی نمی داند.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره شاخص هایی که اظهارنظرها درباره افراد را از مدار حق خارج نکند، تصریح کرد: شاخص در این مملکت دو چیز است یکی قانون و دوم اصل ولایت فقیه و نظرات مقام معظم رهبری و ما باید طبق این دو شاخصه جلو برویم.

وی در ادامه به حوادث بعد از انتخابات سال 88 اشاره و خاطر نشان کرد: فتنه ای که بعد از انتخابات سال 88 به وجود آمد، قطعا محکوم است و هر کس که قانون را قبول دارد باید نتایج آن را بپذیرد، اما متاسفانه دامنه این حوادث تا به حالا همچنان ادامه داشته که قطعا قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به افزایش انتقادات از هاشمی رفسنجانی آن را خلاف «قانون و اخلاق» دانست و گفت: بدون دلیل و مدرک، متهم کردن افراد از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی قطعا نادرست است. مخصوصا با تذکری که رهبر انقلاب به سران سه قوه داشتند و نام آقای هاشمی را بردند و فرمودند کسی که به ایشان توهین بکند قطعا کار ناروایی را انجام داده است.

وی افزود: از نظر قانون هر کس در هر جایگاهی کار خلاف قانونی انجام داده است، باید قوه قضائیه رسیدگی کند و اعلام حکم کند و طبق آن حکم با او برخورد کنند، اما اینکه در نطق ها و مقالات افراد را متهم بکنیم و بدون مدرک دادگاهی حرف بزنیم هم خلاف شرع است و هم خلاف اخلاق.

اکرمی در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه انتقادات کنونی به هاشمی را برنامه ریزی شده می داند یا اینکه معتقد است مطالبه افکار عمومی است، اظهار داشت: من این حملات را مطالبه افکار عمومی نمی دانم. ضمن اینکه این امر تازه ای هم نیست و بنده در طول این 32 سال دیدم  که به افراد تعرض های بدون دلیل و مدرک می شود اما اینکه آیا حملات سازماندهی شده است را خبر ندارم.

نماینده تهران درباره پیش بینی اش از انتخابات آتی مجلس خبرگان نیز گفت: در مورد مجلس خبرگان هم کسانی که اهل اطلاع و آگاهی هستند می دانند که ایشان برای این دوره از خبرگان اصلا قصد کاندیداتوری نداشت ولی مقام معظم رهبری به ایشان فرمودند شما داوطلب بشوید و ایشان داوطلب شد؛ همچنان هم این مسئولیت را دارد. این مسئولیت را اعضای مجلس خبرگان به دوش ایشان گذاشتند،اگر هم نگذاشتند ادامه نمی دهد، این چیز خاصی نیست. 

اکرمی گفت: من آقای هاشمی را کسی نمی بینم که عنوان یا پست به ایشان شخصیت یا ارزش بدهد. کارنامه آقای هاشمی مشخص است و صد البته بدون اشتباه نیست، اما اگر ایشان در طول 32 سال اشتباه دارد ما خیلی از افراد را داریم که در کمتر از این زمان بیش از این اشتباهاتی داشتند.

/3028 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • از تنگستان IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    اتفاقا اینهایی که به هاشمی توهین می کنند رهبری هم قبول ندارند اصولا ایران را با محوریت اسلام و ولایت فقیه را قبول ندارند
  • سید IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    مدرک از این بالاتر هر جا که اغتشاشه فائزه رد پاشه .
  • بدون نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    دقیقا مطالبه افکار عمومی هست ایشان(اکرمی ) زحمت می کشیدند در راهپیماهی های اخیر شرکت می کردند تا به این درک برسند
  • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    وقتی بدین نحو به ایشان توهین و رفتار میشود وای به حال دیگران!
  • مهدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    احسن به آقای اکرمی که اینگونه به دور از هیاهو و هو چی گری برخی خواص حقایق را میگوید. باید اینگونه اظهار نظر ها بیشتر باشد و همچنین بیشتر در رسانه ها انعکاس داشته باشد. نظر هایی این چنینی باعث برگشت آرامش و اعتماد به جامعه می شود.
  • امین IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    بنده شخصا قصد تحلیل شخصیتی هاشمی راندارم . بله مسلمه همه قوت و ضعف دارند . اما خداوکیلی ایشان چرا اینقدر مردم را کم بینش تصور می کنند ؟ موضعگیریهای ایشان در خصوص فرزندانشان بیانگر چیست ؟ واقعا مهدی برای سرکشی به خارج فرار کرد و بطور اتفاقی تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکترا گرفت ؟ فائزه برای صرف ساندویچ به خیابانهای مرکز شهر رفت ؟ و....... جلل خالق آدم شاخ در میاره والا
  • امیررضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    در اینکه آقای هاشمی با حمایت بی حد و حصر خود از فرزندانش که حالا دیگر نقششان در فتنه سال گذشته بسیار روشن شده دچار اشتباه استراتژیک شده بحثی نیست اما با توهین و اهانت به ایشان موافق نیستم و معتقدم باید پشت رهبری حرکت کرد نه جلوتر از ایشان.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    حرمت امامزاده اول با متولیان ان می باشد.
  • امین زنده به عشق احمدی دلاور IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    آهای کامنتی که از تنگستان بودی"""""""جانمان را فدای رهبر عزیزمان میکنیم...اما برای کسی مثل هاشمی تره هم خورد نمیکنم و نمیکنیم!!!!!!!!ببین از چه کسانی داره حمایت میکنه....ببین به چه کسانی دعوت نامه حضور در مجمع رو میده....ببین پسرش که.....!!!!و هزاران مورد دیگر .....!!!نظر ندی بهتره
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    فائزه خودش باید هزینه هاشو بپردازه،نه پدرش
  • حسین احمدی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    انصاف باید در هر اظهار نظری رعایت شود ونادیده گرفتن خدمات آقای هاشمی دور از انصاف است
  • میم IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
    0 0
    یعنی صدای مردم تو راهپیمایی های اخیر رو نشنیدین که می گین مطالبه ما نیست؟؟؟؟
  • رازقي IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
    0 0
    اين آقاي اكرمي مگه درايران زندگي نمي كنه...!؟ انتقادات ازآقاي بهرماني رفسنجاني ازدولت باصطلاح سازندگي شروع شدمنتها مردم به احترام امام ورهبرتاايام فتنه چيزي نگفتند.
  • عارف IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
    0 0
    آقای اکرمی از خواب بیدار شو. حضرت آقا فرمودند که من هم اگر از آرمانهای انقلاب عقب نشستم من را هم مردم کنار می زنند. هاشمی خیلی وقت هست که از آرمان مردم عدالت طلب فاصله گرفته است. مردم انقلابی بیدار هستند.