۲۰ درصد تردد مسیر قزوین- تهران به ریل منتقل می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در حال حاضر درصد کمی از سفرهای قزوین - تهران به وسیله ریل انجام می‌شود که با تکمیل دوخطه شدن این مسیر در آینده، این میزان به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

ابراهیم مبارک قدم  افزود: سالانه ۳۸۰ هزار سفر در مسیر رفت و برگشت تهران- قزوین از طریق خطوط شبکه ریلی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با تکمیل عملیات دوخطه کردن این مسیر میزان تردد در آن به روزانه ۴۰ هزار نفر برسد.
مبارک قدم ادامه داد: با انجام مکاتبات با راه‌آهن جمهوری اسلامی در صدد هستیم با تسریع در عملیات دوخطه کردن خط آهن قزوین- کرج تا پایان امسال، این هدف را محقق کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود:در حال حاضر روزانه سه رام قطار، صبح از قزوین به تهران و عصر همان روز از تهران به قزوین برای جابه جایی مسافران اقدام می‌کنند که با پایان عملیات دوخطه شدن شبکه ریلی این مسیر، هر ۳۰ دقیقه یک رام قطار از قزوین به تهران حرکت خواهد کرد و هدف افزایش مسافران به روزانه ۴۰ هزار نفر نیز تحقق خواهد یافت.
وی در خصوص متروی قزوین-هشتگرد نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که با کمک بخش خصوصی این طرح بزرگ را عملیاتی کند.
مبارک قدم افزود:اولویت ما در توسعه شبکه ریلی با طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل) شناسایی شده است و بر اساس آن پیش می‌رویم.
عملیات دوخطه شدن راه آهن قزوین کرج از سال ۹۱ شروع شده و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.
طرح TOD رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی است که به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =