کنفرانس امنیتی منامه آغاز شد؛ امنیت خلیج فارس در دستور کار

ایرنا نوشت: پانزدهمین کنفرانس امنیت منطقه‌ای موسوم به "گفت وگوهای منامه" جمعه شب در پایتخت بحرین آغاز به کار کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه "الوطن" چاپ بحرین، در این کنفرانس سه روزه که تا روز یکشنبه به طول خواهد انجامید، شرکت‌کنندگان به موضوعاتی چون امنیت دریانوری، درگیری در خاورمیانه، دیپلماسی دفاعی، ثبات منطقه‌ای، سیاست آمریکا، روابط ائتلاف‌ها در خاورمیانه، رقابت و همکاری منطقه‌ای خواهند پرداخت.

شب گذشته مراسم افتتاحیه این کنفرانس با عنوان "جغرافیای جدید اقتصادی در خاورمیانه" برگزار شد و "سلمان بن خلیفه آل خلیفه" وزیر دارایی بحرین، "تاداشی مایدا" از مدیران بانک همکاری بین المللی ژاپن، "چانگ لاکسین" مدیر چینی طرح "یک کمربند؛ یک جاده" و "علیاء مبیض" عضو شرکت مالی بین‌المللی جیفرز (  Jefferies ) سخنرانی کردند.

 امروز شنبه نیز نخستین جلسه با عنوان "رقابت و همکاری منطقه‌ای کار خود را با سخنرانی "فلورنس بارلی" وزیر دفاع فرانسه و "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر امورخارجه بحرین آغاز خواهد شد.

قرار است در جلسه دوم که با عنوان"دیپلماسی دفاعی و ثبات منطقه‌ای" نام‌گذاری شده است، "عادل الجبیر" وزیر مشاور در امورخارجه عربستان، "أنور قرقاش" همتای اماراتی‌اش و «مارک سیدویل» مشاور امنیت ملی انگلیس سخنرانی کنند.

در جلسه سوم که در خصوص "امنیت دریانوری در خاورمیانه" بحث خواهد شد، "تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن، "عبدالقادر احمد خیر عبدی" وزیر مشاور در امورخارجه و همکاری بین‌المللی سومالی و ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) صحبت خواهند کرد.

در جلسه چهارم که با عنوان"مدیریت درگیری و تحکیم ثبات در خاورمیانه نام‌گذاری شده، قرار است  "سدات اونال" معاون وزیر امورخارجه ترکیه و "نیلز آنن" وزیر مشاور در امور خارجه آلمان و "لی چنگ وون" رئیس انجمن همکاری کشورهای عربی وچین سخنرانی کنند.

در آخرین نشست امروز نیز " جان سی فریمونت " معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا، سناتور " "کریس مورفی" سناتور ایالت کنتیکت و عضو کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و مبازه با تروریسم بین المللی آمریکا سخنرانی خواهند کرد.

روز یکشنبه چند جلسه به صورت همزمان با عناوین چون "امنیت سایبری و چالش‌های جهانی و منطقه‌ای، "حقوق بین‌الملل وامنیت در خاورمیانه"، "جنگ‌های خاکستری در منطقه و تهدیدات نامتقارن در خاورمیانه و "جنگ و تحکیم ثبات در خاورمیانه" از عناوین جلسات روز یکشنبه خواهد بود.

در این کنفرانس امنیتی، مسؤولانی از ۳۵ کشور جهان شامل ۲۰ وزیر، معاون وزیر، مشاوران امنیت ملی،رؤسای ارتش و دستگاه‌های امنیتی حضور دارند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =