وزیر راه: ما هم مثل مردم عادی برای خانه‌دار شدن دوره فشار گذراندیم

ایلنا نوشت: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همه برای خانه‌دار شدن یک دوره فشار را تحمل کردند و نمی‌شود که خانه‌دار شد ولی به خودمان فشار نیاوریم. ما هم مانند تمام مردم در دوره خانه‌دار شدن دوره فشاری را تحمل کردیم.

 محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تامین منابع مالی این پروژه اظهار داشت: این پروژه از طریق سه بخش تامین مالی می‌شود. یکی از روش‌های تامین منابع مالی، ارائه تسهیلات به ساخت و ساخت در بافت فرسوده است که ۵۰ درصد آن از سوی دولت به صورت یارانه ارائه می‌شود و ۵۰ درصد دیگر را متقاضی می‌پردازد.

وی افزود: روش دوم تامین مالی ارائه تسهیلات به مناطق کم‌برخوردار است که قرار بر این است تسهیلات ویژه برای ساخت و ساز مسکن در این مناطق ارائه شود. نوع سوم هم ارائه تسهیلات با سود ۱۸ درصد است البته تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم هم با سود یارانه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان سهمیه بانک‌ها برای ارائه تسهیلات تا پایان سال است، گفت: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات را شروع می‌کنند و متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اسلامی ادامه داد: سیاست ما از ابتدای آغاز به کار در وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی و تکمیل ۵۰۰ هزار مسکن مهر بوده است که در حال حاضر ۱۴۰ هزار واحد از مساکن مهر باقی‌ مانده تحویل داده شده همچنین ۱۵۰ هزار واحد دیگر آماده تحویل است. حدود ۸۰ هزار واحد هم مسکن مهری است که ما طرف قرارداد نیستیم و مابقی هم مشکلات حقوقی دارند که تا رفع مشکلات حقوقی نمی‌توان به این واحدها ورود کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گفت: از ابتدا هم اعلام کرده بودیم که تفاهم ما با نیروهای مسلح برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی علاوه بر این ۴۰۰ واحد است.

وی با بیان اینکه هدف ما تولید و عرضه مسکن است و به دنبال پایدارسازی جریان ساخت مسکن در کشور هستیم، گفت: شورای پول و اعتبار هم برای روانه‌سازی ارائه تسهیلات اعلام کرده است که وام سازندگان قابل انتقال خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن با توجه به دهک‌بندی آنها اظهار داشت: دهک‌های یک تا سه توسط سازمان‌های حمایتی تامین مسکن می‌شوند و مبالغ و درصد سود تسهیلات آنها با سایر دهک‌ها کاملا متفاوت است.

وی افزود: همچنین این دهک‌ها از اراضی ۹۹ ساله برای صاحبخانه شدن برخوردار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دسترسی دهک‌های یک تا سه به مسکن گفت: طبق تفاهمی که با کمیته امداد داشتیم، ۱۰ هزار مسکن مهر به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه تسهیلات به دهک‌های چهار تا هفت جامعه گفت: سه نوع تسهیلات برای این دهک‌ها تعریف شده که معتقدم پوشش خوبی داده می‌شود و می‌توانند از تسهیلات مناسب با درآمد خود بهره‌مند شوند.

اسلامی با تاکید بر اینکه یادمان باشد برای خانه‌دار شدن باید یک دوره فشار را تحمل کنیم، گفت: همه برای خانه‌دار شدن یک دوره فشار را تحمل کردند و نمی‌شود که خانه‌دار شد ولی به خودمان فشار نیاوریم. ما هم مانند تمام مردم در دوره خانه‌دار شدن دوره فشاری را تحمل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه بنده به اجرای این طرح و دامنه عرضه‌ای که صورت گرفته، خوشبین‌ هستم، گفت: قشر وسیعی می‌توانند از طریق این طرح خانه‌دار شوند.

وزیر راه و شهرسازی طرح مسکن ملی ذیل قانون ساماندهی مسکن است و نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =