افزایش ۱۰ درصدی مصرف سی ان جی بعد از سهمیه‌بندی بنزین

ایرنا نوشت: مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی مصرف سی ان جی در هفته گذشته، گفت:‌ بعد از سهمیه‌بندی بنزین مصرف سی ان جی در کشور دو میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته است.  

حسن قلی‌پور در نشستی خبری در مورد افزایش مصرف سی ان جی بعد از سهمیه‌بندی بنزین با بیان اینکه اکنون در کشور دو هزار و ۴۰۰ جایگاه سی ان جی وجود دارد،‌ افزود: اکنون در این جایگاه‌ها بیش از دو هزار و ۴۷۸ کمپرسور نصب شده و در ۹۱  جایگاه نیز در سطح کشور کمپرسور در حال اقدام است.

وی افزود:‌ بیش از پنج درصد از مجموع یاد شده به منظور رعایت استانداردها از سرویس خارج است.

قلی پور میانگین مصرف سی ان جی در ماه گذشته و پیش از سهمیه‌بندی بنزین را ۱۹.۳ میلیون متر مکعب در روز بیانکرد و گفت: اکنون این میزان نزدیک به ۲۲ میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته که نشانه رشد دو میلیون متر مکعبی در روز دارد.

وی تاکید کرد: اکنون جایگاه‌های سی ان جی در تهران با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کنند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه گذشته (۲۴ آبان) بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شده است. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان عرضه می شود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان است.

کارشناسان راه حل کنترل تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین را استفاده حمل و نقل عمومی در زمینه بار و مسافر از سی ان جی می‌دانند و معتقدند اینکار علاوه بر آنکه آثار زیست محیطی دارد،‌ میزان تورم را معکوس کند.

۲۲۳۲۲۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =