برخورد با باندهای قاچاق بزرگ در اولویت قرار گیرد

استاندار کردستان گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا در حال حاضرمقابله با باندهای بزرگ در اولویت برنامه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان این مطلب اظهار داشت: دقت شود تا در راستای این مبارزه نباید بحثی که مربوط به تجارت سنتی و شیوه معیشت مردم استان به ویژه مرزنشینان بوده مورد تاثیر قرار گیرد.

مرادنیا افزود: بسیاری از مردم در این مناطق برای تامین حداقل های معیشتی خود تلاش می کنند تا مایحتاج زندگی را برای خانواده خود فراهم کنند که باید دقت بسیاری شود تا این افراد عوامل قاچاق قلمداد نشوند تا با توجه به شرایط دشوار اقتصادی بتوانند هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین کنند.

وی خطاب به مدیران اجرایی عضو کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان نیز گفت: باید بین قاچاقچیان بزرگ و سازمان یافته با افراد کم بضاعت که در مرزهای اقدام به جابجای برخی کالا ها برای تامین معاش خود می کنند تفاوت قائل شد و رفتاری مناسب با آنها داشته باشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نیز ریاست محترم جمهوری برای تفاوت قائل شدن بین باندهای بزرگ قاچاق کالا با افرادی که در مناطق مرزی کشور فعالیت خرد اقتصادی می کنند لذا در این رابطه نباید این افراد را قاچاقچی بنامیم.

مرادنیا تاکید کرد: باید به گونه ای عمل شود تا چند قلم کالای همراه مرزنشینان در مناطق مرزی که صرفا برای کسی درآمد می باشد به عنوان قاچاق قلمداد نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود تنگناهای اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند باید کالاهایی را که از باندهای بزرگ و سازمان یافته قاچاق کالا در استان کشف و ضبط می شود برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم به بازارهای مصرف استان عرضه و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =