جانشین فرمانده کل سپاه: از فاصله نیم متری به شکم مردم شلیک کردند/با کلت‌های خفیف مردم را کشتند

ایسنا نوشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش مسئولین مجتمع‌های فرهنگی کوی‌های سازمانی نزاجا با تاکید بر اینکه امروز، ارتقا تحرک، محور اصلی نیروی زمینی ارتش است، گفت:در حوزه فناوری پهپاد به خودکفایی دست یافته‌ایم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طرح های تحولی عمیقی در این نیرو انجام شده است، به این معنا که کلیه یگان‌های نیروی زمینی ارتش متناسب با رصدی که از تهدیدات داریم در ماهیت و هویت متحول شده‌اند.

وی ادامه داد: در کنار این تحول بزرگ که در ساختار نیروی زمینی ارتش رخ داده است، نیازمند این هستیم تا مستمرا تجهیزات نوین و به‌روز را  که پاسخگوی نیازهای عملیاتی باشد در چرخه دفاعی مورد استفاده قرار دهیم.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به مولفه تحرک در نیروی زمینی ارتش گفت: امروز محور اصلی نزاجا ارتقا تحرک است، ما یگان های واکنش سریع و یگان های متحرک هجومی را به وجود آورده ایم، که تحرک و چابکی، ویژگی ذاتی این یگان ها است.

وی تاکید کرد: یگان متحرک هجومی یگانی است که حداکثر قدرت تحرک و تهاجم در آن نهادینه شده و می تواند درکوتاه ترین زمان ممکن خودش را به منطقه تهدید برساند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در مجموع، نزاجا یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع است که با یاری خداوند در صورت لزوم، پاسخ دندان شکنی به تهدیدات دشمنان اسلام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح ساختاری نزاجا، یکی از تجهیزات دفاعی و به روز که هم در بعد جمع آوری اطلاعات و هم در بعد انجام عملیات‌های مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرد، «پهپاد» است که در انواع مختلف با بردهای عملیاتی متفاوت در یگان‌های نیرو سازمان دهی شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: روز به روز در حال تجهیز و توسعه این یگان ها به بهترین و کارآمد ترین نوع پهپادها  هستیم و در حوزه فناوری  پهپاد نیز به خودکفایی دست یافته ایم .

امیر سرتیپ کیومرث حیدری بیان کرد: بهترین مژده به ملت عزیز این است که فناوری تولید و در اختیار گرفتن پهپاد های بومی شده در نیروی زمینی، مربوط به متخصصین داخلی این نیرو است و با قابلیت های خوبی که در نیروی انسانی داریم توانسته ایم در عرصه تولید و به خدمت گیری پهپاد در ابعاد و مقیاس مختلف عملیاتی، به این فناوری دست یابیم ، و در سایر تجهیزات به ویژه در حوزه جنگ الکترونیک نیز توانسته ایم ظرفیت مطلوبی را  در یگان های نیروی زمینی ارتش ایجاد کنیم.

از فاصله نیم متری به شکم مردم شلیک کردند

سردار علی فدوی در حاشیه همایش امروز خواهران بسیجی درباره اقدامات اغتشاش‌گران در اسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی اظهار کرد: لحظات اول، مردم اعتراض داشتند که حق آنهاست و حتما باید آن را انجام دهند. مردم ساعت ۱ دقیقه بامداد روز جمعه متوجه شدند که بنزین گران شده است. خداوند در قرآن می فرماید به مال مردم نزدیک نشوید زیرا مردم اکراه دارند که آن را به شما بدهند و اگر اصرار کنید که مال شان را بگیرد، عداوت آنها بروز می‌کند. درست است که گران شدن بنزین تصویب شده بود اما بدیهی است که مردم نسبت به گران شدن بنزین اعتراض داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر اعتراضات به طور طبیعی ادامه داشت، حتما صحنه بهتری برای پیگیری اعتراضات وجود داشت اما یک مشت از اشرار وارد میدان شدند و علیه مردم اقدام کردند و موجب شدند که اعتراض به حق مردم دنبال نشود. بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها اموال دولتی بوده و فروشگاه‌ها، کارگاه‌های کار و منازل مال مردم است که سوخته و از بین رفته است. ما در سپاه به صورت زنده با همه کشور در ارتباط بودیم و از این شرارت‌ها فیلم گرفته و آنها را شناسایی کرده ایم و آنها حتما گرفتار می شوند. آنها باید از اموال خود خساراتی که به مردم وارد کردند را جبران کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه لحظات اول اعتراضات مردمی بود، تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا اعتراضات مردمی از مجرای طبیعی و سالم به گوش همه برسد تا یک مشت شرور به تحریک دشمنان به اموال مردم آسیب نرسانده و جنایت نکنند. پزشک قانونی حتما گزارش می دهد. به شکم بسیاری از مردم از فاصله یک متری یا نیم متری شلیک شده است و کشته شدند یعنی آنها با کلت‌های خفیف مردم را کشتند.

او در پاسخ به سوالی در رابطه با حضور ناو آمریکایی در خلیج فارس که هفته گذشته اخبار آن منتشر شد، گفت: اولا ناوهای آمریکا از سال ۱۸۳۵ در خلیج فارس هستند. تاریخ آن دقیقا مشخص است که ما داریم و اسامی آن را هم داریم.

سردار فدوی تصریح کرد: تعدادی از ناوها از قبل بودند. در این قصه جدید ناو هواپیمابر آمریکا بیش از چهار ماه پیش به قصد آمدن به خلیج فارس به اقیانوس هند آمدند. ماه‌هاست در شمال اقیانوس هند به سر می‌برد و جرأت نمی‌کرد به خلیج فارس بیاید در حالی که سال‌های طولانی قبل هم ناوها در خلیج فارس بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ولی به لحاظ اتفاقاتی که در ماه‌های قبل به لحاظ قدرت و توانمندی‌هایی که از انقلاب اسلامی بروز پیدا کرد و خود آمریکایی‌ها به آن معترف هستند و اذعان می‌کنند، ناو هواپیمابر را جرأت نکردند بیاورند.

سردار فدوی گفت: آنها فکر می‌کردند این خباثتی را که در این فتنه و غائله به بهانه افزایش قیمت بنزین تدارک دیدند موفقیتی برایشان به دست می‌آورد. اینها به این دلیل و مهمتر به دلیل اینکه ناو هواپیمابر را به عنوان کد دادن و پشتوانه کردن از آنها (پشتیبانی) به شرورهایی که این فتنه را برقرار کردند، به لحاظ عملیات روانی و نه به لحاظ اقدام عملی، این کار را کردند که الحمدلله از آمدن ناو هواپیمابر و ناوهای اسکورت آمریکایی‌ها دو تا بز هم به هم شاخ نزدند.

او در توضیح عبارت دو بز هم به هم شاخ نزدند، گفت: این عبارت، عبارت پیغمبر (ص) است و مربوط به خباثت‌هایی را که مشرکین انجام می‌دادند، پیامبر (ص) این جمله را گفت که یعنی موثر نبود و اثری نداشت.

۲۷۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324155

برچسب‌ها