۴۵ درصد از مساکن روستایی آذربایجان شرقی، مقاوم سازی شده‌اند

ایسنا نوشت: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: ۴۵ درصد از مساکن روستایی آذربایجان شرقی، مقاوم سازی شده‌اند و نزدیک به ۵۲ درصد هم در حال مقاوم سازی هستند.

حافظ باباپور در بازدید از روند ساخت اسکان موقت و آواربرداری در روستای زلزله زده ورنکش اظهار کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵، حدود ۳۴۰۰ واحد مسکن روستایی داشتیم که ۱۵۲ هزار واحد مقاوم سازی شده‌ است.
وی افزود: خوشبختانه میانگین مساکن نوسازی شده روستایی آذربایجان شرقی از نرم کشوری بالاتر بوده و شهرستان میانه نیز از نرم استانی و نرم کشوری جلوتر است.
وی با اشاره به کم بودن تلفات زلزله آذربایجان شرقی با وجود زیاد بودن شدت آن، گفت: استقبال خوب روستاییان از وام نوسازی یکی از دلایل کم بودن تلفات جانی زمین لرزه اخیر بود و عمده خانه‌های بهره‌مند از وام روستایی، مقاوم بودند و حتی ترک هم برنداشته بودند.
باباپور اظهار کرد: حاضر به پرداخت وام وام ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد هستیم و مشکلی در شبکه بانکی یا بنیاد مسکن برای پرداخت نداریم.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۳۳ نفر برای اسکان موقت، درخواست اتاقک دادند و طبق قولی که داده بودیم، اسکان موقت، روز گذشته به اتمام رسید و در مورد کسانی هم که درخواست پول کرده بودند، به حساب نزدیک به ۱۲۰۰ نفر پول واریز شده است.
وی ادامه داد: از مابقی افراد متقاضی پول هم شماره حساب و شماره شبا خواسته‌ایم تا پول واریز شود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی یادآور شد: نزدیک به ۱۵۰۰ نفر نیز باقی مانده‌اند که امیدواریم مرحله اول، در هفته جاری تمام شود و اجرای مرحله دوم یا همان واریز هفت میلیون از ۱۰ میلیون کمک هزینه برای اجاره خانه نیز منوط به تحویل چادر و تعیین آدرس محل سکونت بوده و نزدیک به ۱۷ نفر در شهرستان سراب مرحله دوم را دریافت کرده‌اند.
وی در خاتمه متذکر شد: نیازی به ارائه قول نامه و قرارداد برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی اسکان موقت یا اجاره خانه نیست.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =