سالانه ۱۷۰ کیلو ژل رویال در لرستان تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی به تولید سالانه ۱۷۰ کیلو ژل رویال در لرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ زنبوردار به‌طور تخصصی در تهیه ژل رویال فعالیت دارند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ناصر نجیب‌زاده در جشنواره تخصصی زنبورعسل و فرآورده‌های آن به وجود ۳۱۰۰ پرورش‌دهنده زنبورعسل در لرستان اشاره و اظهار کرد: این تعداد زنبوردار با دارا بودن ۳۱۰ هزار فروند کندوی عسل سالانه ۲۷۰۰ تن عسل تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های آن در لرستان تصریح کرد: در این جشنواره به دنبال این هستیم که سایر فرآورده‌های زنبورداری جنبه اقتصادی پیدا کند.

۱۰۰ زنبوردار به‌طور تخصصی در تهیه ژل رویال فعالیت دارند

نجیب‌زاده با ذکر این مطلب که بیش از ۱۰۰ زنبوردار به‌طور تخصصی در تهیه ژل رویال فعالیت دارند، ادامه داد: براساس سرشماری امسال ۱۷۰ کیلو ژل رویال در لرستان تهیه شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز تولید زهر زنبورعسل در لرستان خبر داد و افزود: تولید موم و گرده گل که جنبه اقتصادی دارند از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تخصصی عسل در لرستان است.


وی با ذکر این مطلب که زنبورداری می‌تواند به عنوان یک نهاده در بخش کشاورزی و برای گرده‌افشانی کارایی داشته باشد، ادامه داد: وجود کندوهای زنبورعسل در باغات و در مزارع دانه‌های روغنی می‌تواند میزان تولید را تا دو برابر افزایش دهد.

۳ درصد تولید عسل کشور در لرستان تولید می شود

نجیب‌زاده با اشاره به اینکه لرستان ۳ درصد تولید عسل کشور را با خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در منطقه کفراج شهرستان دلفان بیش از ۲۵۰ زنبوردار به‌طور تخصصی فعالیت دارند که به دنبال ایجاد خوشه عسل در این منطقه هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =