امیرحسین اکبری: ویترین فدراسیون فوتبال همان فوتبال روی چمن است!

تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران سومین قهرمانی خودش در جام بین قاره‌ای را تجربه کرد و در این رقابت‌ها تاریخ‌ساز شد. امیرحسین اکبری یکی از ستارگان تیم ما بود که نقش مهمی در این قهرمانی ایفا کرد. با او در کافه خبر دقایقی هم کلام شدیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیرحسین اکبری یکی از چهره های فوتبال ساحلی است. او اخیرا موفق شد آقای گل رقابت های جام بین قاره ای آقای گل شود.در این رقابت ها تیم ملی موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند. اکبری می گوید حتی برزیلی ها از رورویی با ایران هراس دارند. او که میهمان خبرآنلاین بود درباره این قهرمانی و همینطور وضعیت فوتبال ساحلی حرف هایی زد.

* از همین مسابقات جام بین قاره ای شروع کنیم.خودتان فکر می کردید برای سومین بار در این بازی ها قهرمان شویم؟
خب شکر خدا ما پیش از این مسابقات اردوهای خوبی برگزار کردیم و در بازی های زیادی هم شرکت کردیم. در رقابت های ساحلی جهان هم سوم شدیم و سپس به بازی های بین قاره ای رفتیم. این مسابقات هم همیشه برای ما خوش یمن بوده. دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی داشتیم و امسال هم خوشبختانه بعد از یک قرعه خوب به مراحل بالاتر رسیدیم و قهرمان شدیم.

*یک نکته جالب اینکه شما خودتان وقتی وارد مسابقات می شوید حس می کنید که خیلی از تیم ها از شما ترس دارند؟
دقیقا همینطور است. حتی تیمی مثل برزیل؛ چندی پیش حتی مربیان برزیلی در این خصوص صحبت کرده بودند که بازی کردن مقابل ایران نسبت به سایر حریفان برای شان بیشتر سخت است. کلا دید همه تیم ها نسبت به ایران تغییر کرده. از زمان حضور آقای اکتاویو و درخشش در بازی های آسیایی و جام جهانی هم مزید بر علت شد.

*به نظر می رسد موفقیت های فوتبال ساحلی خیلی وقت ها به دلیل بدست آوردن موفقیت های زیاد فشار روی فوتبال را هم زیادتر کند و این رشته را هم تحت تاثیر قرار دهد.

فوتبال روی چمن کلا در تمام دنیا با فوتبال ساحلی تفاوت دارد. ما هم زیر مجموعه فدراسیون فوتبال هستیم اما ویترین فدراسیون فوتبال همان فوتبال روی چمن است! یک سری استعدادها هستند که در فوتبال ساحلی و فوتسال هستند. رشته ما هم بیشتر روی غیرت و همدلی بچه ها نتیجه می گیرد. نقش تمرینات هم زیاد است اما شما بخواهید حساب کنید، وضعیت مالی ما طوری نیست که کفاف زندگی ما را بدهد.

*شما مثلا چقدر بابت هر قهرمانی پاداش می گیرید؟
مثلا همین رقابت های بین قاره ای قبلی که قهرمان شدیم تصویب شد و ما 15 میلیون تومان گرفتیم. این 15 میلیون هم از قبل نصفش را خرج کرده بودیم و باقی این پول هم اصلا طوری نبود که بشود پس انداز کرد.

*قراردادهای شما همه زیر 200 میلیون تومان است. حالا کامل هم معمولا این پول را نمی گیرد. در این وضعیت اقتصادی تو به عنوان یک ساحلی باز با پولی که می گیری چه کاری می توانی انجام دهی؟
اول از همه مثلا پول باشگاه که دریافت می شود، دست کم 4 یا 5 میلیون تومان فقط هزینه تهیه مکمل های ورزشی در ماه می شود. حالا شما در 12 ماه حساب کنید پول مکمل ها را هم نمی شود درآورد. تازه یکسری از دوستان که همسر و فرزند هم دارند. یکسری از بچه ها وضعیت اقتصادی خوبی دارند اما بعضی ها هم واقعا وضعیت سختی دارند. در سفرهای خارجی باورتان نمی شود فقط دو، سه نفر از بچه ها پول تو جیبی شان برای خرید را خرج می کند. سایر بچه ها ترجیح می دهند پولی که به آنها داده شده نگه دارند. ما البته دیگر به این وضعیت اما عادت کردیم. به جایی هم رسیدیم که می گوییم باید بسازیم با این مشکلات. البته که در روحیه ما تاثیر دارد.

*حالا دوباره برگردیم به همین مسابقات. شما بارها در این بازی ها از حریفان عقب افتادید اما دوباره برگشتید و حریف را شکست دادید.
ببینید فوتبال ساحلی ورزش لحظه هاست. ما همیشه قصد داریم چک اول را بزنیم تا خیال خودمان را راحت کنیم. اما بعضی وقت ها عقب می افتیم و مهم این است که جبران می کنیم.

*در این بازی ها با مصری ها خیلی کری داشتید؟
بازیکنان مصر معمولا بازیکنانی هستند که فوتبال چمنی و سالنی بازی می کنند و سبک بازی شان هم معمولا طوری است که نظم ندارد. به همین دلیل خیلی ما را از این لحاظ اذیت کرد.

*درباره لژیونر شدن بازیکنان صحبت کنیم. شما خودتان برنامه ای ندارید؟
من خودم هنوز سربازی نرفتم و این یکی از مشکلاتی است که وجود دارد. مشکل گرفتن ویزا برای خیلی از بازیکنان وجود دارد. حالا در لیگ های روسیه، ایتالیا و اسپانیا وضعیت خوب است و اگر بازیکنی بخواهد لژیونر شود در این کشورها می تواند موفقیت بیشتری داشته باشد. من خودم حتی در یک تورنمنت چند بازی برای لوانته اسپانیا انجام دادم.

*قراردادت در همین لوانته چقدر بود؟
چون با این تیم ها مقطعی و در چند بازی همراه هستی قرارداد ثابت نداری اما نزدیک به 2000 یا 3000 دلار پرداخت می شود اما سخت است چون همین تیم لوانته از یک کشور به کشور دیگر باید سفر کند و این برای ما مشکل است.

*درباره سربازی این را بپرسیم که شما با توجه به این قهرمانی وضعیت تان فرقی نمی کند؟
من حتی برای این مسئله به مجلس هم رفتم. یک لیستی 10 سال پیش تصویب شد که یکسری رشته ها در صورت کسب قهرمانی بازی های آسیایی و جهانی شامل قانون معافیت می شوند. در رشته ما اما وضعیت خیلی پیچیده است. چراکه اعلام شده اگر قهرمانی المپیکی داشته باشید می توانید معافیت بگیرید. فوتبال ساحلی اما خودش المپیک دارد؛ بازی های المپیک رشته های ساحلی. به همین دلیل از این طریق هم نشد. قهرمانی های جهانی را هم که مطرح کردیم، گفتند باید رشته شما رشته المپیکی باشد و همینطور ... .

*این رشته شما بعضی وقت ها همه را یاد فیلم فوتبالیست ها می اندازد. تا به حال به این نکته فکر کردی؟
فوتبال ساحلی کلا خیلی رشته عجیب و جالبی است. به دلیل فشار ماسه روی پاهای بازیکنان گاهی وقت انقدر زیاد است که پای بازیکن می گیرد. در حدی که دیگر یک بغل پا هم نمی تواند بزند. خیلی از بازیکنان ما هم هستند که همیشه روی هوا هستند! مثل همان کارتن فوتبالیست ها. حالا خودمم به جمع این بازیکن ها اضافه شدم و همیشه دوست دارم زیاد گل های قیچی برگردان بزنم.

*الان سوباسا تیم ما چه کسی است؟
سوباسا که نباید قد بلند باشد اما کاکرو فکر کنم حسن عبداللهی باشد؛ آن هم به خاطر خشن بازی کردنش.

*برای زدن گل های قشنگ رقابت دارید؟
سر زدن گل قشنگ نه اما سر زدن گل چرا همه بازیکنان با هم رقابت داریم. آن هم به این دلیل که در هر رشته ای بازیکنی که گل می زند بیشتر از همه به چشم می آیند.

*درباره مصدومیت بدی که داشتی صحبت کن.
مصدومیت دست من که خیلی بد بود. اولین چیزی هم که به ذهنم رسید این بود که وقتی از زمین بیرون آمدم به مادرم زنگ بزنم و بگویم که چیز خاصی نیست. از طریق تماس تصویری هم دستم را دید و نگرانی اش کمتر شد.

*الان وضعیت دستت چطور است.
دو تا سه هفته باید در همین وضعیت باشد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =