۱ نفر
۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
پمپئو توپ را در زمین اوکراین انداخت

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد، اوکراین باید بر سر مداخله ادعایی‌اش در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تحت تحقیقات قرار بگیرد.

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا این سخنان را در یک نشست خبری و در پاسخ به سوالی درباره احتمال الزام تحقیقات آمریکا درباره ادعاهای مطرح شده بر سر مداخله اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶ بیان کرد. اتهامات مبنی بر مداخله اوکراین، از سوی جمهوری‌خواهان در تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا بر سر احتمال سوء استفاده دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از قدرتش در راستای منافع سیاسی داخلی مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پمپئو در پاسخ به این پرسش بدون نام بردن از کشور اوکراین اظهار کرد: هر زمان اطلاعاتی مبنی بر مداخله کشوری در انتخابات آمریکا به دست بیاید، ما نه تنها حق داریم، بلکه وظیفه داریم که این مساله را پیگیری کنیم.

وی افزود، حتی ادعای مداخله نیز باید تحت تحقیقات قرار بگیرد. او در ادامه گفت، هنگامی که مدیریت سیا را در عهده داشته، این نهاد از "هر ابزاری که در قدرت آمریکا بوده" برای مقابله با اقدامات کشورها و گروه‌هایی که قصد "تضعیف دموکراسی آمریکا" را داشته‌اند، استفاده می‌کرده است.

شاهدانی که در جلسات استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان حاضر شده‌اند، اظهار کرده‌اند که ادعای مداخله اوکراین در انتخابات آمریکا از سوی روسیه گسترش پیدا کرده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =