برنامه پارلمان فرانسه برای ممنوعیت تبلیغات" جمعه سیاه" در آستانه کریسمس

عصرایران نوشت: نمایندگان پارلمان فرانسه طرحی را با هدف ممنوعیت تبلیغات حراج‌های «جمعه سیاه» در کمیسیون توسعه پایدار این مجلس به تصویب رساندند.

به نقل از یورونیوز، این طرح اصلاحی بر اساس «قانون ضد زباله» فرانسه، مصرف‌گرایی بیش از اندازه در این حراج‌ها را عامل فاجعه محیط زیستی می‌داند.

جمعه سیاه یا «بلک فرایدی» رسمی سالانه در آستانه کریسمس است که از ایالات متحده به کشورهای دیگر وارد شد. نمایندگان پارلمان فرانسه در طرح خود این روز را تبلیغات برای «مصرف‌گرایی بیش از حد» خوانده‌اند.

جمعه سیاه در ایالات متحده در روز بعد از تعطیلات عید شکرگزاری برگزار می‌شود و در این روز فروشگاه‌ها اجناس و محصولات خود را با تخفیف‌های ویژه ارائه می‌کنند. به طور معمول در این روز حراج بزرگ، مردم به مغازه‌ها هجوم می‌برند و حتی برای خرید یک محصول با یکدیگر زد و خورد می‌کنند.

این در حالی است که در فرانسه هر ساله دو حراج شش هفته‌ای در فصل تابستان و زمستان وجود دارد. نمایندگان پارلمان این کشور می‌گویند که تبلیغات عمومی برای جمعه سیاه باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان تصور کنند که اجناس را با قیمتی بسیار پائین‌تر از قیمت‌های تصویب شده حراج خریداری می‌کنند، در حالی که این موضوع واقعیت ندارد.

یک شرکت فروش کفش در فرانسه در ماه جاری اعلام کرد که حداقل ۶۰۰ فروشگاه و مارک کفش فرانسوی در کارزاری با شعار «جمعه‌ها را دوباره سبز کنید» حراج «جمعه سیاه» را تحریم کرده‌اند.

کمیسیون توسعه پایدار پارلمان فرانسه روز دوشنبه این طرح را تصویب کرد و قرار است به زودی در صحن عموم پارلمان به رای گذاشته شود.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =