درخواست مجدد ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا

فارس نوشت:«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه مجددا خواست دولت این کشور برای عضویت کامل و هرچه سریعتر در اتحادیه اروپا را تکرار کرد.

کالین شامگاه سه‌شنبه طی سخنرانی در انجمن سیاست خارجی برلین در «بنیاد کوربر»، گفت ترکیه یکی از اعضای قدرتمند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که دومین ارتش بزرگ این سازمان را در اختیار دارد و به همین دلیل است که باید به عضویت کامل اتحادیه اروپا دربیاید.

به نوشته روزنامه «حریّت» وی با تاکید بر عزم و جدیت ترکیه در مبارزه با تروریسم، گفت متحدان آنکارا باید تهدیدها علیه امنیت ملی ترکیه را جدی بگیرند و برای مقابله با آن همکاری کنند.

«خوزه لوئیز رودریگز زاپاتا» نخست‌وزیر پیشین اسپانیا نیز که همراه با کالین در یک پنل حضور داشت، خواستار عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا شد: «ترکیه یک قدرت مهم است که توانایی بالایی برای نزدیک کردن غرب و شرق به هم دارد».

سال گذشته بود که کمیته امور خارجه از کمیسیون اروپا و کشورهای عضو به‌طور رسمی درخواست کرد مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را تعلیق شود. این کمیته علت درخواست خود را نقض حقوق بشر و آزادی‌های مدنی، تاثیرپذیری قوه‌ قضاییه و مناقشه مرزی با قبرس و سایر کشورهای همسایه عنوان شد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =