تدوین لایحه‌ای درباره زیست‌شبانه در شهرداری تهران

ایسنا نوشت: رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران «شهر بیدار» -زیست شبانه- را یک ضرورت در دنیای امروز و زیست کلانشهرها خواند و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم شهر بیدار به عنوان یک فرایند در حال شکل گیری است.

محمدحسین بوچانی در تشریح روند مطالعات انجام شده در حوزه تحقق زیست شبانه در تهران گفت: شهر بیدار در حقیقت به عنوان یک نیاز شهروندان به شکل بهمنی به راه افتاده و مقاومت در مقابل آن منجر به اتفاقات مناسب نخواهد بود و در حقیقت عدم درک خواسته و نیاز شهروندان قلمداد می شود.

وی افزود: باید به فضاها برای اجرای شهر بیدار فکر کنیم، بر همین اساس مطالعات انجام شده در مرکز مطالعات شهرداری و  شورای شهر تهران مبنای تدوین لایحه ای در شهرداری شده که مراحل نهایی خود را برای ارسال به شورا طی می کند.

وی ادامه داد: در این لایحه دو موضوع به جد مدنظر قرار گرفته نخست انکه مطالعات ما نشان می دهد شهر بیدار یک ضرورت است و اینکه شهرهای 24 ساعته منجر به شکوفایی اقتصادی و ارتقا بهره وری می شوند و سلامت شهر را به همراه دارند. از مسیر تحقق شهر 24 ساعته کنترل خشونت های شهر شکل می گیرد و رافع اسیب های اجتماعی فضاهای تاریک خواهد بود.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم تحقق شهر بیدار افزود: قطعا شهر بیدار الزاماتی دارد و مدیریت شهری باید تمام الزامات آن را رعایت کند برای مثال تحقق این امر باید در محورهایی انجام شود که دسترسی به حمل و نقل عمومی در آن میسر باشد باید در محورهایی به دنبال تحقق شهر بیدار باشیم که برای ما هزینه‌کرد سنگین نداشته و برای شهروندان نیز جذابیت لازم را داشته باشد ضمن آنکه حضور شهروندان در محور تعیین شده موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان ساکن نشود.

بوچانی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط مرکز مطالعات شهر تهران و شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در دوره پنجم شورای شهر تهران مرکز مطالعات شهر تهران در مرکز مطالعات شورای شهر ادغام و به صورت یکپارچه شدند بر همین اساس ریاست شورای اسلامی شهر تهران هفت ماموریت را به مرکز مطالعات و برنامه ریزی دادند که این ماموریت ها شامل پشتیبانی از طرح ها، برنامه ریزی برای لوایحی که در دولت، مجلس و شورای عالی استانها در حال بررسی است، پشتیبانی از کمیسیون‌های شورا. بر همین اساس کارشناسان تخصصی ما در شورا هستند و در صحن شورا هم نماینده ما حضور دارد و تمام دیدگاه ها و نظرات خود را در مورد جزیی ترین مسائل شهر به شورا منعکس می کنیم.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =