مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع گردشگری بام لند یاسوج با اشتغالزایی ۴۰ نفر و میزان سرمایه گذاری حدود ۴۰ میلیارد ریال ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ، مجید صفایی  اظهار داشت: ۳۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی به طرح گردشگری بام‌لند یاسوج اختصاص یافته که از این میزان تاکنون ۲۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: سهم آورده سرمایه‌گذار این طرح ۹ میلیارد ریال بوده و برای اتمام کامل آن ۳۰  میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و تلاش می شود با رایزنی‌، تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است و افتتاح فاز نخست آن برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

صفایی عنوان کرد: این طرح در ۴ هکتار در فازهای مختلف اجرا می‌شود و قرار است زیرساخت‌هایی از جمله آلاچیق، سکوی نشینمن، آبشار مصنوعی، رستوران‌های روباز و سربسته، زمین‌های ورزشی، پیست پیاده‌روی و پیست دوچرخه‌سواری در این مجموعه ایجاد شود.

وی گفت: افزایش مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های بخش گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف اصلی این سازمان است.

صفایی تصریح کرد: نگاه دولت به بخش خصوصی نگاه حمایتی بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد مکان مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =