مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کردستان

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به مصرف گاز طبیعی در استان کردستان گفت: در ۸ ماهه منتهی به آخر آبان ماه سال جاری مشترکین بیش از ۱ میلیارد و ۶۳۶ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۳۳ مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشانگر افزایش یک درصدی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج،  احمد فعله گری با اشاره به مصرف گاز در مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: مشترکان شرکت گاز استان کردستان در ۸ ماهه منتهی به آخر آبان ماه سال ۹۷ با مصرف ۱ میلیارد و ۶۲۴ میلیون و ۸۵۰  هزار و ۴۲۸ متر مکعب نسبت به سال جاری گاز طبیعی کمتری مصرف کردند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان آمار مصارف آبان ماه سال جاری را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه نمود و بیان داشت: مصرف آبان ماه سال گذشته ۲۸۹ میلیون و ۵۸۹  هزار و ۳۴۱ متر مکعب بوده  که کنتور مصارف در آبان ماه سال ۹۸ عدد  ۲۷۰ میلیون و ۱۳  هزار و ۶۴۵  متر مکعب  را نشان می دهد که کاهش ۷ درصدی را نمایانگر است.

فعله گری پر مصرف ترین روزهای آبان ماه سال جاری و سال ۹۷ را اینگونه توصیف کرد: پر مصرف ترین روز آبان ماه سال ۹۷ روز پانزدهم با مصرف ۷ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۷۲ متر مکعب بوده و در سال جاری نیز روز بیست و هشتم با مصرف ۹ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۳۰۳ متر مکعب بوده که نسبت به پر مصرف ترین روز آبان ماه سال ۹۷ افزایش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

وی در مورد تداوم خدمات شرکت گاز استان کردستان گفت: در چند سال اخیر با بستر سازی و تقویت زیرساخت های خطوط انتقال و شبکه های گازرسانی روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان کردستان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: با اقزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال جاری صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) شرکت گاز استان کردستان و شرکت ملی گاز ایران را در ارائه خدمات مستمر یاری داده و هم مبلغ کمتری را در قبوض گاز بهاء شاهد باشند.

لازم به ذکر است تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان کردستان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی از مرز ۵۲۸ هزار مورد عبور نموده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =