۴۳ هزار معلول سرپرست خانوار متقاضی دریافت مسکن

ایسنا نوشت: رئیس سازمان بهزیستی کشور از وجود ۴۳ هزار پشت نوبتی دارای معلولیت سرپرست خانوار متقاضی دریافت مسکن خبر داد.

وحید قبادی دانا در مراسم افتتاح ۱۰۵۷ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با بیان این که از ابتدای فعالیت این سازمان ۱۱۶ هزار واحد در اختیار مددجویان قرار گرفته است افزود: ۸۰ هزار واحد از این تعداد در دولت تدبیر و امید ساخته شده  و ۴۸ هزار واحد دیگر نیز در دست ساخت است.

وی با اشاره به این که در هفته جهانی افراد دارای معلولیت نیز ۱۰۵۷ واحد در ۲۶ استان به طور همزمان تحویل مددجویان شده است اظهار کرد: ۳۶۳ واحد به خانوارهای دارای بیش از دو معلول و ۶۹۴ واحد نیز به خانوارهای دارای یک فرزند معلول یا زنان سرپرست خانوار تحویل داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که از سال ۹۴ بهزیستی با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز، سپاه پاسداران و ... بیش از ۱۴ هزار خانوار را احصاء کرده و به ۷۰۰۰ خانوار نیز مسکن واگذار کرده است تصریح کرد: ۶۰۰۰ واحد مسکونی نیز در حال حاضر در دست احداث است.

به گفته وی از سال ۹۴ هزار خانوار نیز پشت نوبت دریافت مسکن بودند که از آن زمان ۳۰۰۰ خانوار دیگر نیز شناسایی شده و به این تعداد افزوده شده است. با توافق صورت گرفته این ۴۰۰۰ خانوار در سطح دریافت مسکن قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به تغییرات قیمت مسکن در سال‌های اخیر نیز توضیح داد: به همین دلیل کمک بلاعوض سازمان بهزیستی کشور به خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از ۳۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و همچنین خانوارهایی که توان مالی تامین مسکن نداشتند نیز که عمدتا در شهرها و روستاها هستند، زمین در اختیارشان قرار گرفته است.

قبادی دانا در ادامه به دیگر تفاهم‌نامه‌های سازمان بهزیستی کشور در خصوص مسکن اشاره کرد و گفت: قرارداد ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی با بنیاد مسکن، ۵ هزار واحد با بسیج سازندگی، ۱۵ هزار واحد با قرارگاه خاتم الانبیا و ۲۰ هزار دیگر با بنیاد انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی برای تامین مسکن مددجویان به ویژه خانواده‌های دهک‌های پایین اقتصادی هستند.

وی همچنین گفت: این هفته نیز ۱۰۵۷ واحد مسکونی با ارزش تقریبی بیش از ۹۰ میلیارد تومان در اختیار مددجویان قرار گرفته و این منازل مسکونی از پرداخت حق انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند. امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار نیز بتواند صاحب مسکن شوند.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =