شرکت امنیتی کاسپرسکای اعلام کرد تعداد سایت‌هایی که بدافزارها و برنامه‌های مخرب را در خود نگهداری می‌کنند، افزایش یافته به طوری که امروزه از هر 3 هزار سایت، یک پایگاه وب میزان این برنامه‌هاست.

ابوالفضل کریمی:تعداد حملات مبتنی بر وب در سال 2010 افزایش چشم‌گیری داشته، به طوری که بیش از 580 میلیون عدد از این موارد شناسایی شده است. در آخرین گزارش شرکت امنیتی کاسپرسکای آمده که خطر حمله به پایگاه‌های اینترنتی فقط محدود به سایت‌ها با محتوای غیرقانونی مانند سایت‌های فروش غیرقانونی فیلم‌ها و موسیقی‌ها نیست. 

به جای آن مجرمان اینترنتی بیش‌تر به فکر استفاده از سایت‌های قانونی مانند سایت‌های خرید و بازی‌های آنلاین برای رسیدن به اهداف خود هستند. 

رم هرکانایدو از آزمایشگاه امنیت تحقیقاتی کاسپرسکای در این باره به بی‌بی‌سی گفت: «نویسندگان کدهای مخرب، وب سرورهای آسیب‌پذیر را هدف قرار داده‌اند و این در حالی است که مالکان آن‌ها اغلب از این حملات بی‌اطلاع هستند. برای مثال آن‌ها یک قطعه از کد جاوا را روی سایت قرار می‌دهد و به شکلی آن را مخفی می‌کنند که شناسایی آن بسیار مشکل خواهد بود. این کدهای جاوا زمانی که شما یک سایت را بازدید می‌کنید فعال می‌شوند و کاربر را به سمت بدافزارها منحرف می‌کنند».

قبلا کاربران می‌توانستند با اجتناب از رفتن به سایت‌های غیر مطمئن خود را از آسیب‌ها و حملات اینترنتی در امان نگاه دارند. اما امروزه نویسندگان کدهای مخرب سایت‌های مطمئن و قانونی را هدف قرار داده اند. 

آمارهای کاسپراسکای که بر اساس گزارش‌های مشتریان عضو این شبکه‌ امنیتی تهیه شده، نشان می‌دهد تعداد حملات مبتنی بر وب به شدت از تعداد اعضای جدید در سال 2010 پیشی گرفته است که نشان دهنده افزایش تهدیدات بوده است.

مقامات دولتی کشور انگلستان تهدیدات حاصل از جرائم اینترنتی را بسیار جدی تلقی می‌کنند. آخر این هفته گزارشی منتشر شد که هزینه‌های ناشی از جرائم اینترنتی بر اقتصاد این کشور را 27 میلیارد دلار تخمین زده است. 

تحقیقات انجام شده توسط اتحادیه اروپا نشان می‌دهد تقریبا یک سوم کامپیوترهای شخصی در این قاره در طول سال گذشته آلوده به بدافزارها شده است.

50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
    0 0
    با سلام. کسپرسکی بهتر است با این وضعی که دارد در مورد امنیت کاربران و تهدیدات ابراز نظر نکند . دیسنا