قلعه اسپیناس، نماد طبیعت شگفت انگیز آستارا!

استان گیلان دیر زمانی است که جزء مقاصد اصلی گردشگران بوده است. طبیعت بی‌نهایت زیبای آن که از یک سو به البرز می‌رسد و همچنین سرسبزی و شور زندگی که در این استان در جریان است، همواره مشوق خوبی برای جذب طبیعت دوستان بوده است.

در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم به یکی از بلندترین قله‌های این استان و به قلعه اسپیناس سری بزنیم، پس تا انتهای مطلب همراهمان بمانید.

در غربی‌ترین بخش استان گیلان و در شرق شهر لوندویل، قله اسپیناس آستارا قد برافراشته است که در 17 کیلومتری شرق این شهر قرار دارد. این قله همچنین به کوه اسپیناس یا اسپینه (به معنای کوه اسب) معروف است. بر روی این قله، قلعه شیندان یا سندان، که قلعه تاریخی و مرتفعی است، قرار گرفته که در مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد. قلعه شیندان نیز بر فراز این کوه ساخته شده است و دارای مکانی استراتژیک است و فضای دیدی بسیار گسترده‌ای دارد.

کوه اسپیناس پشت تالاب استیل در بخش غربی رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است و با پوشش گیاهی سرسبز و انبوه خود یکی از مناطق مورد علاقه طبیعت دوستان و کوهنوردان شناخته می‌شود. شیندان به معنی محل نور است و در گذشته ساکنین این قلعه به صورت شبانه روزی برای نگهداری از آتشکده‌ای که در آن وجود داشت، نگهبانی می دادند.

در ساخت این قلعه از سنگ و ملات ساروج استفاده شده بود. ناگفته نماند که این قلعه شاهد اتفاقات و وقایع زیادی بوده است که یکی از مهم‌ترین اتفاقات این قلعه این بود که در دوران شاه عباس صفوی، وقتی حمزه خان تالشی (حاکم استارا) قیام کرد، حاکم اردبیل به مدت 9 ماه قلعه را محاصره کرد که در نهایتا حمزه خان با کشتی به شیروان متواری شد. امیدواریم اطلاعاتی که در مورد این قلعه در اختیارتان قرار دادیم برایتان مفید بوده باشد و اگر این قلعه یا بهتر است بگوییم این قله و کوه را از نزدیک دیده‌اید، تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید. در ادامه، تصاویر دیگری از این قلعه را باهم تماشا می‌کنیم.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =