تحرکات تازه کره شمالی برای ساخت موشک‌اندازهای سیار

ایسنا نوشت: به گفته منابعی وابسته به آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی مشغول ساخت ده‌ها چارچوب مستحکم برای موشک‌اندازهای سیارش است.

این منابع آگاه اظهار کرده‌اند، کار ساخت این چارچوب‌ها تابستان سال جاری در ده‌ها مکان مختلف آغاز شده است.

به گزارش وزنامه "آساهی شیمبون"، مقامات ژاپن و کره جنوبی درخصوص تازه‌ترین اقدام پیونگ‌یانگ برای افزایش تنش‌ها در این منطقه به منظور امتیازگیری بیشتر از واشنگتن در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند.

ساخت این چارچوب‌ها در ظاهر نشانگر هراس کره شمالی از عملکرد نادرست یا تغییر جهت موشک‌ها به دلیل زمین نرمی است که این موشک‌اندازها روی آن‌ها نصب شده‌اند.

این برنامه همچنین هدف جلوگیری از شناسایی محل پرتاب موشک‌ها از سوی دیگر کشورها را دنبال می‌کند.

به گفته این منابع آگاه، این چارچوب‌ها که هر یک از آن‌ها ده‌ها متر عرض و طول دارند، به اندازه کافی بزرگ‌ هستند که موشک‌اندازی‌های سیار بتوانند موشک‌های بالستیک قاره پیما را پرتاب کنند.

طبق ارزیابی اطلاعاتی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی، تحلیل تصاویر ماهواره‌ای این مناطق و عکس‌هایی که پیش از این پیونگ‌یانگ از این موشک‌اندازها منتشر کرده، نشان می‌دهند که برخی از سایت‌های پرتاب و همچنین برخی از موشک‌اندازهای سیار به دلیل لرزش‌های شدید در پرتاب‌های گذشته دچار آسیب شده‌اند.

پیونگ‌یانگ در مواردی دیگر ناچار شده موشک‌اندازهای خود را در بزرگراهی هموار یا باند فرودگاه مستقر کند تا پایه‌ای مستحکم برای موشک‌اندازهای متحرک فراهم کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    0 0
    مرگ بر کمونیست