۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
۵ مستند روایت فتح در سینماحقیقت

پنج فیلم مستند محصول موسسه روایت فتح به سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم‌های مستند «نه کوچک نه بزرگ»، «صد سال تنهایی»، «با صبر زندگی»، «تَن من» و «پرسنل اداره سوم» از تولیدات گروه روایت فتح  به بخش مسابقه  سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت راه یافتند.

با پایان کار اعضای هیأت انتخاب، دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت، اسامی فیلم‌های منتخب حاضر در جشنواره را اعلام کرد. طبق این اعلام، پنج مستند از گروه روایت فتح در بخش جایزه شهید آوینی و مسابقه ملی به رقابت خواهند پرداخت. فیلم‌های «صد سال تنهایی» به کارگردانی مهدی فارسی، «با صبر زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی، «و تَن من» به کارگردانی حسین همایونفر و  «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گورزی در بخش جایزه شهید آوینی حضور خواهند داشت. همچنین مستند «نه کوچک نه بزرگ» که کارگردانی آن را محمد صادق رمضانی‌مقدم بر عهده داشته است در بخش «مسابقه ملی» در جشنواره سینما حقیقت شرکت خواهد کرد.

مستند «نه کوچک نه بزرگ» به کارگردانی محمد صادق رمضانی مقدم به زندگی شهید سیدحسن حسینی از مدافعین حرم لشکر فاطمیون می­‌پردازد و لایه‌­های مختلف زندگی مجاهدین افغانستانی را به تصویر می­‌کشد.

فیلم مستند «صد سال تنهایی» به کارگردانی مهدی فارسی مستندی درباره‌ منطقه محروم بشاگرد و و حاج عبدالله والی نماینده امام‌خمینی(ره) در آن منطقه است. این مستند یک پرتره از زندگی حاج عبدالله والی است که به منجی بشاگرد شهرت دارد.

«با صبر زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی ماجرای تبادل اهالی فوعه و کفریا با اسرای داعشی را به تصویر می­‌کشد. این مستند روایتی است از محاصره و تبادل اهالی دو شهرک فوعه و کفریا در سوریه که عشق و روابط انسانی میان خانواده‌های سوری و شرایطی که برای کودکان جنگ به وجود آمده است را نشان می‌­دهد.

«و تن من» به کارگردانی حسین همایونفر مستندی درباره زندگی جانباز مهدی علی‌زاده قهرمان رشته پرتاب نیزه در پار المپیک است.

مستند «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گودرزی روایتی صریح از فعالیت‌ مخوف‌ترین سیستم اطلاعاتی رژیم پهلوی از زبان یکی از شکنجه‌گران آن است. این مستند درباره شکنجه‌گری از ساواک است که در اداره سوم ضد خرابکاری ساواک فعالیت داشته و بعد از ۴۰ سال به ایران برمی‌گردد و با کسانی که روزگاری خودش آنان را شکنجه کرده است، از نزدیک روبه‌رو می­‌شود.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =