هوای تهران از امشب بارانی می‌شود/ دلیل بوی نامطبوع در برخی نقاط تهران

فارس نوشت: نماینده هواشناسی در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران از ورود یک سامانه بارشی از امشب به پایتخت خبر داد.

سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در سال ۹۸ با ۴ دستور کاری عصر امروز در استانداری تهران برگزار شد.

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران، به ارائه گزارش وضعیت کیفی هوای تهران پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ روز هوای تهران پاک، ۱۸۴ روز سالم و ۴۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: امروز هوای تهران ناسالم برای همه گروه‌هاست و شاخص آلودگی هوا به بالای عدد ۱۵۰ رسیده است؛ از روزهای ناسالم برای همه گروه‌ها، یک روز مربوط به افزایش غلظت ازن و روز دیگر که در هفته گذشته بوده است به دلیل بالا رفتن غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

معاون پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه به جز سال ۹۷ که تعداد روزهای پاک زیادی داشتیم از لحاظ تعداد روزهای نامطبوع تفاوت فاحشی با سال‌های پیش نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آذر با مشکلات هوا مواجه شدیم، گفت: در این ماهییک روز در شرایط ناسالم قرار گرفتیم که آلاینده اصلی آن ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

رستگاری از افزایش غلظت دی‌اکسید نیتروژن در سال جاری خبر داد و به مقایسه وضعیت هوا از ابتدای مهر تا یازدهم آذر پرداخت و اظهار داشت: در سال ۹۸، ۴۸ روز هوا سالم، ۲۲ روز ناسالم، یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است اما در سال  ۹۶، ۹۵ ، ۹۴، ۹۳ و ۹۲  روزهای ناسالم بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: شاخص ازن نسبت به میانگین بلند مدت در هوای تهران، نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته که به دلیل افزایش دما و تشدید منابع پیش ساز بوده است.

به گفته رستگاری وضعیت ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون تفاوت معناداری نسبت به سال قبل نداشته اما نسبت به سال‌های پیش در وضعیت بهتر است.

وی با بیان اینکه از دوم آذر به تدریج با انباشت آلاینده‌های هوای تهران مواجه شده‌ایم، پنجشنبه اوج آلودگی هوای تهران بود و با توجه به محدودیت‌های زمانی و عمومی و افزایش شدید آلاینده‌ها  از عبور و مرور کامیون ها جلوگیری شد.

معاون پایش محیط زیست پسماند صورتی را از مشکلات آزار دهنده استان تهران دانست و گفت: محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی نمی‌تواند به کنترل این معضل بپردازد.

جلالی نماینده هواشناسی با اشاره ورود یک سامانه مرطوب از جنوب استان تهران گفت: از نیمه شب شاهد آغاز بارندگی‌ها به صورت باران و برف در ارتفاعات خواهیم بود که میانگین این بارندگی‌ها ۵_۲۰ میلیمتر خواهد بود.

شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی سازمان زمین شناسی نیز، علت بوی بد تهران را جهت باد جنوبی دانست و گفت: بی‌تردید علت بوی بد تهران وزش باد از جنوب همراه رطوبت است.

وی افزود: هر زمان جهت باد در تهران به سمت جنوب تغییر کند این بو به مشام می‌رسد.

۲۳۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =