استان البرز رتبه نخست معرفی واحدهای برتر تولیدی را کسب کرد

مهرنوشت: مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: استان البرز رتبه نخست معرفی واحدهای برتر تولیدی را در کشور کسب کرد.

 فتانه شکرالهی پیش از ظهر سه شنبه در همایش برترین های کیفیت که در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات علوم دامی برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان البرز سال گذشته ۳۰۸ پروانه جدید صادر کرد و رتبه چهارم  کشوری را در این زمینه به دست آورد.

وی گفت: تعداد پروانه های معتبر استاندارد در حال حاضر هزار و ۶۷۲ مورد است که در این خصوص رتبه پنجم کشوری را کسب کرده ایم.

به گفته مدیرکل استاندارد استان البرز، سال گذشته ۲۴۶ مدیر کنترل کیفیت به مجموعه پیوستند که در این زمینه نیز استان البرز رتبه پنجم کشور را از آن خود کرد.

شکرالهی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۷۳ واحد تولیدی فعال در البرز وجود دارد که رتبه هفتم کشوری را نصیب ما کرده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه جمعیت استان البرز ۳.۴ درصد جمعیت کشور است، گفت: البرز استانی کوچک با واحدهای تولیدی برتر است.

به گفته مدیرکل استاندارد استان البرز، رتبه اول کشور در زمینه معرفی واحدهای تولیدی برتر به استان البرز اختصاص دارد.

شکرالی با بیان اینکه از استان البرز دو مدیر کیفیت نمونه نیز انتخاب شد و در این مورد رتبه یک کشوری را به دست آوردیم، افزود: طبق آمار سامانه سینا استان البرز در خصوص وضعیت انطباق رتبه یک کشوری را دارد.

وی با اشاره به فعالیت های شاخص اداره کل استاندارد استان البرز بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، گفت: به انجام دو پروژه تحقیقی پرداختیم که نخستین مورد برای بررسی میزان کیفیت مواد آرایشی داخلی در قیاس با نمونه های وارداتی است. طبق آمار وزارت بهداشت و درمان کشورمان، ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است به گونه ای که سالانه در کشورمان یک میلیارد دلار فرآورده های آرایشی مصرف می شود.

مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به اینکه مواد آرایشی داخلی از جمله رژلب‌ها تفاوت چندانی با نمونه های وارداتی ندارد، گفت: ولی نیازمند ارتقای بیشتر در این حوزه هستیم.

شکرالهی با اشاره به دیگر پروژه انجام شده توسط اداره کل استاندارد البرز در خصوص ماست های سنتی، بیان کرد: در این‌تحقیقات میزان بار میکروبی، روغن های گیاهی و آنتی بیوتیک ها در نمونه ها بررسی شد که متاسفانه ۳۴ درصد از نمونه ها بیش از حد مجاز آنتی بیوتیک داشتند.

وی با بیان اینکه مسئولیت کنترل ماست های سنتی با سازمان ملی استاندارد نیست، عنوان کرد: اما ما همکاری خوبی با معاونت غذا و دارو داریم و نتایج حاصله از بررسی های خود در این خصوص را در اختیار مسئولان مربوطه این معاونت قرار می دهیم.

مدیرکل استاندارد استان البرز تاکید کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۹.۳ درصد صدور پروانه های اجباری افزایش داشته است.

شکرالهی با اشاره به دستور العمل صدور سه پروانه جدید که به سازمان ملی استاندارد داده شده است، عنوان کرد: یکی صدور گواهی حلال است و تنها مرجع قانونی صدور آن سازمان ملی استاندارد است.

وی اشاره کرد: در حال حاضر سالانه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار سهم بازارهای حلال در دنیا است و اگر ایران بتواند در این زمینه با داشتن نشان حلال میزان صادرات خود را در این زمینه توسعه دهد، سهم خوبی در بازار این عرصه به دست می آوریم.

مدیرکل استاندارد استان البرز  با بیان اینکه دومین دستور العمل ابلاغی به سازمان ملی استاندارد در خصوص پروانه حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی این موارد را پیش می بریم.

شکرالهی با اشاره به صدور گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان به عنوان سومین دستورالعمل ابلاغی به استاندارد، گفت: این مهم در نتیجه همکاری با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری حاصل شده است و در اجلاسیه ۱۰۹ کشوری عالی استاندارد به تصویب رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =