اظهارات تازه ترامپ درباره ناآرامی های ایران

فارس نوشت:«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه بار دیگر از ناآرامی ها در ایران حمایت کرد.

ترامپ که در جلسه کابینه صحبت می‌کرد با تکرار ادعاهای «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که ساعتی قبل مطرح شد ادعا کرد ایران به صورت «بی‌رحمانه» و «وحشتناک» معترضان را سرکوب کرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه مایل است شورای امنیت سازمان ملل چه واکنشی به حوادث اخیر ایران نشان دهد گفت: «ما با سازمان ملل تعامل داریم...آنها در خصوص مسئله ایران و بسیاری مسائل دیگری مشارکت زیادی دارند.»

ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد: «آنها آدم‌های زیادی را می‌کشند و بسیاری از شهروندان خودشان را دستگیر می‌کنند. ایالات متحده در کنار معترضان ایستاده است.»

ژست حمایت ترامپ در حمایت از مردم ایران در حالی است که او بارها به ملت ایران توهین کرده و آنها را «ملت تروریست» خطاب کرده است. 

ترامپ درباره گزارش‌های منتشرشده در خصوص قصد دولت آمریکا برای ارسال نظامیان بیشتر به منطقه غرب آسیا هم گفت: «اینکه چه کاری ممکن است انجام دهیم -یا انجام ندهیم- را اعلام خواهیم کرد.»

از ابتدای ناآرامی ها در برخی شهرهای ایران، بسیاری از مقام‌های آمریکای از این ناآرامی‌ها حمایت کرده‌اند. 

«برایان هوک» چندی پیش هم در مصاحبه‌ای به صراحت گفت که واشنگتن از شرایط پیش‌آمده در ایران «خرسند» است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    7 53
    غلط کرده است.
    • NL ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      10 1
      همین ادبیات پدر کشور و مردم رو دراورده
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      0 0
      ترامپ دو روز قبل از انتخابات آمریکا گفت به زودی میریم واشنگتن و سیفون را میکشیم و این دموکراتها را دکشون میکنیم. مرد یعنی این. به وعده اش عمل کرد و سیفون را کشید و الان هم دموکراتها برای بیرون اومدن از چاه فاضلابی که ترامپ براشون درست کرده دارن دست و پا میزنن. شما هم حرف زدن را از رییس جمهور آمریکا یاد بگیر. سوسول بازی و اینکه فرهنگ ما فلان و بهمانه را بذار کنار. عرض میکنم ما هم مثل عمو دونالدتو کار سیفون کشی هستیم. اصلا یه کیفی داری که نگو. نمونه ترامپ همین اردشیر زادهدیه. به رضا پهلوی گفت من کثافت میکنم رو سر هر کی که با دشمن ایران ساخت و پاخت کنه. جونم اردشیر. بعضی وقتها باید از جوانهای قدیمی یاد گرفت. این جوونهای امروز خیلی فوفول هستن
  • علی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    9 3
    تو هم عاشق چش و ابرومون نیستی آقایی که گفتی تروریست نیشن خودمون باید مشکلات رو حل کنیم تو هم هی اینا رو تحریم نکن که دودش تو چش ما میره