پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز رونمایی شد

پوستر شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز با حضور اهالی هنر و تئاتر کُردی و مسئولین محلی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، کامیل کریمیان در مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز با بیان اینکه هنرمندان با احساس و جدیت پیگیری این جشنواره را کردند و همواره در سدد برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره بودند اظهار داشت: جشنواره تئاتر کُردی برندی معتبر برای شهرستان سقز و عموم مردم است و حفظ آن در برگزاری قدرتمند آن است.

فرماندار سقز با اشاره به اینکه افق ده ساله جشنواره تئاتر کوردی سقز پایتخت جهانی تئاتر کردی است افزود: برای کیفیت سازی و ساختار سازی این جشنواره تلاش کنیم و صرفا برگزاری جشنواره به هر قیمیتی ملاک نباشد.

وی به کمبود اعتبارات و مسائل مالی برای این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: هر چند امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کردستان اعتباراتی را تخصیص دادند ولی به هر شیوه بود اعتباراتی را برای جشنواره از محل اعتبارات شهرستانی اختصاص دادیم تا مشکل کمبود اعتبار نداشته باشیم.

کریمیان تاکید کرد: اگر این جشنواره ماهیت و کیفیت نداشته باشد و سرمایه گذاری و نیروهای تئاتر را پرورش ندهیم به هیچ جایی نخواهیم رسید و به هدف اصلی هم نمی رسیم بنابراین ریشه ای و ساختاری کار کنیم تا ده سال آینده از پایتخت تئاتر کوردی حرف بزنیم.

هنرمند گرافیست سقزی هم که پوستر این جشنواره را طراحی کرد گفت: پوستر به عنوان رسانه ی تصویری بیان کننده مسایل اجتماعی و فرهنگی آن جامعه است و همواره تصویر از نمایش بوده و پوستر آینه ای از مسایل فرهنگی و اگاهی بصری جامعه را نشان می دهد.

امیر کریمیان با بیان اینکه در این پوستر از نماد و المان های کوردی سقز از جمله قلعه باستانی زیویه به عنوان نمادی تاریخی کردستان استفاده شده است بیان کرد: استفاده از رنگ ها و نوشته ها وجه مشترک طراحی این پوستر است که امیدوارم هنرمندان این پوستر را به عنوان بیانگر این جشنواره ببینند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز هم تصریح کرد: امیدوارم با همدلی و همکاری همه هنرمندان جشنواره ای درخور مردم فرهنگ دوست سقز برگزار کنیم تا تئاتر غنی سقز را به همه ایران و جهان ارائه دهیم.

هیوا حاج محمدی اضافه کرد: این جشنواره مربوط به طیف خاصی از جامعه نیست و متعلق به همه مردم است بنابراین از هنرمندان و اصحاب رسانه خواهشمندم در برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره همکاری کنند.

شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز ۱۹ آذر ماه آغاز خواهد شد و تا ۲۲ آذر ماه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =