راه‌های آذربایجان‌شرقی مه آلود و لغزنده است

ایرنا نوشت: معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به علت بارش باران و برف، راه‌های استان همراه با مه غلیظ و لغزنده است.

غلامرضا رسول زاده، افزود: بارش باران و برف از شب گذشته در تمامی راه های استان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و پدیده مه نیز موجب کاهش دید رانندگان شده است.

وی از رانندگان خواست در هنگام نزدیکی به مه چراغ های خودرو را روشن کرده و با نور پایین، سرعت مطمئنه و با رعایت احتیاط رانندگی کنند و از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون همه راه های استان باز بوده و تردد در آن ها بدون هیچ مشکلی در جریان است، گفت: عوامل راهداری با استقرار در راهدارخانه ها آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

رسول زاده، ادامه داد: رانندگان در فصل زمستان برای تردد در راه‌های استان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

وی یادآوری کرد: با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها در زمان بارش، رانندگان سرعت مطمئن را رعایت و قبل از رسیدن به گردنه‌ها، سرپیچ‌ها و قوس‌ها سرعت خودروی خود را کم کرده و از رانندگی با شتاب خودداری کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =