ایجاد باشگاه پیشگامان جوان با هدف شناسایی مستعدین کارآفرینی و اشتغال‌زایی

باشگاه های پیشگامان جوان، در راستای شناسایی جوانان توانمند و مستعد در حوزه کارآفرینی، اشتغال زایی و انتقال مطالبات آنان به مدیران مرتبط با حوزه های مختلف توسط سازمان های مردم نهاد جوانان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خانه جوانان سنندج با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان بر اساس چارت و دستورالعمل سازمانی شامل سه باشگاه مدیران جوان، پیشگامان جوان و سمن های جوانان در کنار موسسه‌های مردم نهاد است که با انجام اقدامات مستمر، فعالیت‌های موثری انجام می‌دهد.

 بر این اساس باشگاه پیشگامان جوان یکی از سه باشگاه عنوان شده است که از تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری فعالیت خود را طبق دستور العمل موجود آغاز کرده و طی جلسات و هم اندیشی‌های مستمر، مطالبات آنها را  به مدیران مرتبط با حوزه جوانان انتقال می‌دهد.

 باشگاه پیشگامان جوان با هماهنگی و تعامل معاونت فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، مسئول شناسایی جوانان توانمند و مستعدی است که در کمک رساندن به اهداف جوانان در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی فعالیت دارند.

سبا زینتی مدیر باشگاه پیشگامان جوان در سنندج  به گزارشی از عملکرد این باشگاه با مدیریت موسسه مردم نهاد "لبخند بسازیم" اشاره کرد و گفت: جذب جوانان مستعد و توانا در حوزه‌های مختلف از جمله  فرهنگی، قرآنی، ادبیات، رسانه، هنر، فعالیت‌های اجتماعی، کارآفرینی، کشاورزی، علم و فناوری ، ورزش، محیط زیست که توسط معاونت فرهنگی امور جوانان اداره  کل ورزش و جوانان به این مجموعه ابلاغ می‌شود از جمله مهمترین رسالت این باشگاه است.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های در دست اقدام باشگاه پیشگامان جوان، نشریه جوانان کردستان است افزود: اعضای این باشگاه در نظر دارند در تهیه نشریه با تمرکز بر معرفی جوانان برتر کردستان به اهداف اصلی خود که همان شناسایی و معرفی جوانان مستعد به جامعه است، دست یابد.

زینتی به مشارکت جوانان در قالب سمن‌ها گریزی زد و بیان کرد: کسب مقام اول تا سوم کشوری در جشنواره رویش دانشجویان توسط سه نفر از اعضای باشگاه پیشگامان جوان، ساخت نرم افزار با تیمی متشکل از هفت نفر از اعضای فعال باشگاه در حوزه شیمی، کامپیوتر، علم و فناوری و رسانه، برگزاری کارگاه کسب و کار، باور و هوش مالی، تشکیل سلسله رویدادهای همفکری، برگزاری جلسات نقد فیلم، دوره تخصصی فن بیان و سخنوری، کلاس پرورش خلاقیت برای کودکان ابتدایی در کانون توسعه و خلاقیت از اقدامات مهم این باشگاه است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =