حکیم: برنامه این بود که جنگ داخلی به پا شود

کارشناس مسائل خاورمیانه پشت پرده کشتارهای مشکوک در عراق و همچنین نقش مرجعیت در تحقق خواسته های مردم را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد علی الحکیم مدیر خبرگزاری النخیل و کارشناس خاورمیانه درباره کشتارهای اخیر و مشکوک در تظاهرات عراق گفت: از زمان آغاز فتنه در عراق عوامل خارجی در روزهای اول به دنبال برنامه ای بودند تا بیش از هزار نفر در اعتراضات کشته شوند و کشته شدن 10 یا 20 و یا 50 نفر برای آنان راضی کننده نبود. چرا که تعداد کشته های بالا زمینه ساز ورود سازمان ملل به موضوع و دخالت کشورهای دیگر را فراهم می کرد. نقشه جوری کشیده شده بود که درگیری بین مردم و الحشدالشعبی رخ دهد و جنگ داخلی رخ دهد. اما خوشبختانه با تدابیر مرجعیت و شخص آیت الله سیستانی در برهه های مختلف جلوی بروز برخی فجایع گرفته شد. برخی از سیاستمداران فاسد عراقی از خطبه های نماز جمعه و بیانات آیت الله سیستانی به شدت هراس دارند. در همین حال باید به کشورهای منطقه که در فتنه عراق دست داشتند گوشزد کرد که نباید از این ناآرامی ها خرسند باشند چرا که امنیت عراق با توجه به جایگاه استراتژیکی که دارد با امنیت منطقه گره خورده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مرجعیت با توجه به رویدادهای اخیر به موقع به قضیه ورود پیدا کرد گفت: آیت الله سیستانی از سال 2005 همواره از فسادها انتقاد داشتند و جمله ای که گفت این بود: "صدای ما گرفت از فساد" حتی ایشان به برخی از نمایندگان گفت که تمام اموالشان حرام است چرا که نجومی است. اگر خدای نکرده اتفاقات بدی در عراق رخ دهد مسئولین این کشور در خارج امنیت دارند و می توانند به راحتی کشور را ترک کنند.این موضوع حتی به صورت علنی در تلویزیون السومریه نیوز توسط نماینده ائتلاف الوطنی که متعلق به علاوی است گفته شد. وی در این مصاحبه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد که در صورت وقوع حوادث ناگوار در عراق ما قادر خواهیم بود ظرف دو ساعت با پرواز عراق را ترک کنیم! حتی حادثه مشابه ای نیز رخ داد؛  حدود سه سال پیش زمانی که به الخضرا حمله شد مسئولین فاسد به سرعت فرار کردند. معتقدم که آقای سیستانی همانطور که توانست جلوی فتنه 2006 و دیگر حوادث را بگیرد این فتنه را نیز قادر خواهد بود خنثی کند. اگر خطبه های ایشان از اول اکتبر را بررسی کنیم می بینیم که ایشان مخالف معترضین نیستند و تاکید دارند که مسئولین فاسد نباید کارشان را ادامه دهند.

مشروح این گفت و گو را (ایـــــنـــــجـــــا) بخوانید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =