مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان: 14 نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد

احسان منصورکیایی روز یکشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: افزون بر ۸۰۰ خودرو سبک و سنگین سواری در استان سمنان وجود دارد که با توجه به افزایش قیمت بنزین در روزهای گذشته، استفاده مردم از این ناوگان افزایش چشمگیری داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان وی خاطر نشان کرد: با وجود افزایش قیمت بنزین، اما نرخ کرایه خودروهای سبک مسافربری تغییر چندانی نداشت که ساز و کارهایی برای افزایش سهمیه بنزین رانندگان این ناوگان در این بخش در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: یک‌هزار و ۳۷۰ نفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت دارند و از ابتدای فروردین ۹۸ تاکنون یک میلیون و ۹۳ هزار نفر از مبدا سمنان به نقاط مختلف کشور جا به جا شدند

وی تصریح کرد: از این میزان، یک هزار و ۸۱ کیلومتر راه روستایی، ۲۴۶ کیلومتر راه فرعی و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: ۳۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده گرمسار- قم در استان سمنان زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قرار دارد و ۱۱۴ کیلومتر بزرگراه نیز در همان محور در حال ساخت است.

منصورکیایی لکه‌گیری آسفالت، خرید علائم، تعمیرات گاردها و به‌کارگیری نیوجرسی را در محورهای استان سمنان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان دانست و گفت: پیمانکارانی برای انجام این پروژه‌ها مشخص شده‌اند و در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: این فعالیت‌ها در کمربندی سمنان، گردنه آهوان، ۶ کیلومتر در محور دامغان- معلمان صورت گرفته و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: پیمانکاران اداره کل راه و ترابری سابق این استان در حال تلاش هستند و پیمانکاران جدیدی نیز در این زمینه به‌کارگیری شده‌اند.

منصورکیایی ادامه داد: ۱۴ نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد که سه نقطه آن در دستور کار اصلاح و بهسازی قرار گرفته است؛ این نقاط در سردره ۱ و ۲ و لاسجرد در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اداره کل راهداری استان سمنان گنجانده شده است.

وی گفت: روشن‌سازی و آشکارسازی پیچ‌ها و سایر عملیات فنی برای کاهش حوادث به‌صورت موقت در نقاط حادثه‌خیز استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: در برنامه‌های بلندمدت نیز نقاط حادثه‌خیز استان سمنان دارای اعتبار شده و قراردادهایی برای اصلاح و بهسازی آنها بسته می‌شود؛ تلاش داریم تا نواقص پیچ‌ها را برطرف کنیم و کاهش سوانح رانندگی از این نظر میسر شود.

منصورکیایی گفت: در حوزه راهداری زمستانی نیز فعالیت‌های خوبی در محورهای مختلف بشم، آهوان، رسم رودبار، معلمان، گلوگاه و محورهای اصلی استان سمنان در دست انجام است و راهداران به مسافران زمستانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اقدامی، محور و محدوده از فرآیند فعالیت‌های ادارات راه و ترابری شهرستان‌های استان سمنان حذف شده است و در مسائل درون استانی و برون‌استانی برای خدمات‌رسانی به مردم، همه ادارات به یکدیگر کمک می‌کنند و محدوده و مرزی در این زمینه مدنظر ادارات شهرستانی نخواهد بود.

با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود.

کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان سمنان با استفاده از سیستم‌های هوشمند ITS از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام می‌شود.

در حال حاضر، ۵۶ دستگاه ترددشمار، ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =