هلال‌احمر سالانه ۴۴۰ هزار بطری شربت ترک اعتیاد تولید می‌کند

ایرنا نوشت: سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تولید سالیانه ۴۴۰ هزار بطری شربت تنتور اپیوم (شربت تریاک) در شرکت داروسازی وابسته به این سازمان خبر داد.

حسن صفاریه با اعلام این مطلب افزود: سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به عنوان یک هلدینگ دارویی و تجهیزات پزشکی با مجموعه ای از کارخانه های تولید دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه گیاهان دارویی و با در اختیار داشتن شرکت پخش دارویی سراسری، شرکت بازرگانی و داروخانه های تخصصی و فوق تخصصی تلاش دارد ضمن ارائه بهترین خدمات به مردم ایران، نقش به سزایی در ارتقا نظام سلامت جامعه ایفا کند.

وی ادامه داد: کمک به تأمین داروهای مورد نیاز کشور، تأمین مواد اولیه دارویی، مکمل های غذایی و رژیمی و تجهیزات پزشکی، تکمیل، توسعه و راه اندازی واحدهای جدید دارویی و لوازم پزشکی در شرکت های تحت پوشش، انجام فعالیت های تحقیقاتی، فنی و مهندسی و خدمات در بخش سلامت جامعه و فعالیت هایی که در راستای اهداف سلامت جامعه مفید فایده باشند برخی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر است.

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: شربت «اپیوم» (Opium) یکی از داروهای ترک اعتیاد است که به منظور ترک ماده مخدر تریاک تحت نظر پزشک، مورد استفاده قرار می‌گیرد و این دارو فقط در مراکزی عرضه می شود که مجاز به ارائه درمان نگهدارنده بر اساس مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و فروش این شربت بدون نسخه پزشک ممنوع است.

صفاریه توضیح داد: این شربت حاوی ۱۰ میلی گرم مورفین سولفات و در دسته دارویی اپوئیدها قرار دارد.

وی گفت: شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر مشتمل بر دو سایت تولیدی است که اکنون این شرکت داروهای قلبی - عروقی، آنتی بیوتیک، هورمونی، ضد دیابت، ضد اعتیاد، اعصاب و روان، آنتی هیستامین، مسکن ها و داروهای گوارشی را به صورت به صورت جامد و مایع تولید و به بازار عرضه می کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است. همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.
جمعیت هلال احمر با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده و اکنون دارای ۱۴ مرکز درمانی فعال در ۱۴ کشور دنیا است.

۲۳۵۲۱۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =