آلودگی هوا مدارس آذربایجان‌شرقی را تعطیل کرد

ایرنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طبق اعلام هواشناسی استان پایداری و آلودگی هوا تا روز سه‌شنبه ادامه دارد،گفت: به همین دلیل مدارس تبریز فردا در ۲ نوبت صبح و عصر روز دوشنبه تعطیل است.

محمدباقر هنربر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تعطیلی مدارس تبریز اظهار کرد: به علت تداوم آلایندگی هوا، بر اساس تصمیم کارگروه ویژه آلودگی هوا، فردا (دوشنبه) همه مقاطع تحصیلی در شهرهای تبریز، سردرود، خسروشاه، باسمنج، اسکو و شهر جدید سهند تعطیل اعلام می شود.

وی در خصوص احتمال ادامه تعطیلی‌ها گفت: تاکنون در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است، چون هواشناسی پایداری هوا را تا سه‌شنبه عنوان کرده و آلودگی هوا تداوم نخواهد داشت.

هنربر با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در خصوص کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: یکی از تدابیر کاهش آلودگی هوا،تعطیلی مدارس است که با کاهش استفاده از وسایط نقلیه رخ می دهد و همچنین به خاطر حفظ سلامت دانش‌آموزان است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی توصیه کرد: برای کاهش آلودگی هوا بهتر است مردم نیز بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا از روزهای آلوده عبور کنیم.

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز دیشب اعلام کرد که شاخص آلودگی هوا ۱۲۰ و برای گروه های حساس ناسالم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =