۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کیش مقصد گردشگری کشورهای عضو اکو شد!

جزیره کیش با سابقه‌ی طولانی از حضور انسان، طبیعت بسیار زیبا و فوق‌العاده از قدیم موردتوجه ایرانی‌ها و ساکنین کشورهای هم‌جوار بوده است. طبق آنچه در تاریخ آمده است، این جزیره از زمان هخامنشیان جزئی از خاک ایران به‌حساب می‌آمده. جزیره‌ی کیش از توابع استان هرمزگان محسوب می‌شود، طبق آمار موجود جزیره‌ی کیش سالانه به‌طور متوسط یک میلیون و هفتصد هزار بازدیدکننده دارد. علاوه بر این، جمعیت ساکن در این جزیره طبق سرشماری سال ۹۵ به ۴۱۲۵۸ نفر می‌رسد.

آب‌وهوای این جزیره مانند سایر شهرهای جنوبی کشورمان، در فصل تابستان گرم و شرجی است، درحالی‌که فصل زمستان یک‌ زمان مناسب برای گشت‌وگذار در این منطقه به‌حساب می‌آید، اما تنها آب‌وهوا و طبیعت فوق‌العاده‌ی این جزیره نیست که افراد را از هر طرف به‌سوی خود می‌کشد، در حقیقت، باید گفت که جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کیش هم کم نیستند. برای سفر به این جزیره‌ی متفاوت و زیبا می‌توانید از آژانس‌های گردشگری معتبر مانند الی گشت، تور موردنظر خود را رزرو نمایید. برای مشاهده نرخ تور های کیش و کسب اطالاعات بیشتر کلیک کنید. 

گفتنی است، اکو یا سازمان همکاری‌های اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط دولت‌های ایران، پاکستان و ترکیه ایجاد شد و هم‌اکنون با ده عضو اهمیت ویژه‌ای در تعاملات منطقه‌ای دارد. طبق گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه‌ آزاد کیش، هادی سلیمان پور دبیر کل سازمان اکو در خصوص برنامه‌های این سازمان اظهار کرد:

طی جلسه‌ی اخیر سازمان اکو که در سطح وزرای کشورهای عضو برگزار شد، چند طرح در حوزه‌ی گردشگری مطرح گردید که یکی از آن‌ها انتخاب جزیره‌ی کیش به‌عنوان یک نقطه‌ی هدف گردشگری بود. وی تصریح کرد: هریک از اعضای اکو می‌توانند چند مقصد گردشگری را به اعضا معرفی کنند تا با بررسی جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها، فعالیت گردشگری کشورهای عضو در آن کشور آغاز شود.

با ما باشید زیرا که در ادامه به دلایل انتخاب جزیره‌ی کیش به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری از سوی کشورهای عضو اکو می‌پردازیم.

مناطق مسحور کننده‌ی کیش!

یکی از دلایل انتخاب کیش به‌عنوان منطقه‌ی گردشگری در سازمان اکو، وجود مناطق تاریخی و باستانی است. از معروف‌ترین جاذبه‌های این جزیره می‌توان به کشتی یونانی  اشاره کرد. دلیل به گل نشستن این کشتی تا به امروز مشخص نشده است و تنها دانسته‌ها در مورد این کشتی، این است که نام آن «خولا اِف» بوده و در سال ۱۳۴۵ در سواحل کیش به گل نشسته. «خولا اِف» تا زمان مأوا گرفتن در ساحل کیش، چندین مالک مختلف داشت اما آخرین آن‌ها یک یونانی بود. به همین دلیل این کشتی به «کشتی یونانی» معروف شده است. منظره‌ی زیبای این کشتی عظیم که در ساحل کیش آرمیده، گردشگران و عکاسان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

یکی از جاذبه‌های تاریخی این جزیره‌ی زیبا، کاریز کیش است. کاریز به معنای قنات است و باید گفت که ایرانیان به‌عنوان اولین کسانی که قنات را حفر می‌کردند، شناخته‌شده‌اند. عمر این شهر زیرزمینی به ۲۵۰۰ سال می‌رسد و طولی بیش از ۸ کیلومتر دارد. نکته‌ای که کاریز کیش را از دیگر قنات‌ها متمایز می‌سازد، ارتفاع اندک آن به نسبت دیگر کاریزها است.

همچنین از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش می‌توان به شهر باستانی حریره اشاره کرد. قدمت این شهر باستانی، به قرن هشتم می‌رسد و طبق نظر کارشناسان، سعدی، شاعر ایرانی در اشعار خود به این شهر اشاره کرده است. همان‌طور که از ویرانه‌های به جا مانده از این شهر مشخص است، پیش‌تر این منطقه، شهری بزرگ بوده است. شهر باستانی حریره ۸۰۰ سال قدمت دارد و وسعتی برابر با ۱۲۰ هکتار را در بر گرفته است. طبق آنچه باستان شناسان می‌گویند، دوران اوج این شهر بین سال‌های ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری بوده است.

آب‌انبار دوقلو، یکی از دیدنی‌های جزیره‌ی کیش است که قطعاً با دیدنش احساس می‌کنید در شهر یزد هستید. معماری جالب و متفاوت این آب‌انبار به همراه ۵ بادگیر و دو گنبد به خنک نگه داشتن آب در داخل بنا کمک می‌کند. نکته‎‌ی جالب در مورد بادگیرها این است که اختراع ایرانی‌ها و از ویژگی‌های معماری ایرانی به‌حساب می‌آیند.

اما جزیره‌ی کیش تنها به مناطق باستانی و تاریخی‌اش مشهور نیست. در این جزیره رستوران‌ها، پارک‌های ساحلی و تفریحات آبی زیادی وجود دارند که گردشگران را کاملاً راضی نگه می‌دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نرخ بلیط هواپیما کیش روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.eligasht.com/ticket/بلیط-هواپیما-کیش/

تفریحات آبی که تنها در جزیره‌ی کیش تجربه می‌کنید!

جزیره‌ی کیش به تفریحات آبی متنوعش مشهور است و گردشگران را در تمام مدت اقامتشان در این منطقه سرگرم نگه می‌دارد. پاراسیلینگ یکی از ورزش‌های آبی بسیار پرطرفدار است که در آب‌های جزیره‌ی کیش قابل انجام است. این ورزش که به چتر سواری دریایی نیز معروف است با پرواز با چتر بر فراز دریا به‌وسیله‌ی قایق، پاراسل یا پاراگلایدر انجام می‌شود.

غواصی هم یکی دیگر از تفریحات آبی محبوب در کیش است. از محل‌های زیبا برای غواصی در این جزیره می‌توان به سایت‌های بیگ کورال  و ژوراسیک پارک اشاره کرد. برای دسترسی به این سایت‌ها می‌توانید به مراکز غواصی مختلفی که در جزیره‌ی کیش وجود دارد مراجعه کنید. آبزیان رنگارنگ و نادر، لاک‌پشت‌های عظیم و مرجان‌های زیبا و دیدنی تنها بخشی از جاذبه‌های دنیای زیر آب در نگین خلیج‌فارس است. اگر به فعالیت‌های زیر آب علاقه دارید، سوار شدن بر اسکوتر زیردریایی هم می‌تواند یک گزینه‌ فوق‌العاده باشد. نکته‌ی جالب هم در مورد سوار شدن بر این وسیله‌ی نقلیه‌ی دریایی، این است که بدون نیاز به تجربه‎‌ی غواصی می‌توانید با این نوع اسکوتر در آب حرکت کنید.

یکی از هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی در کیش، شاتل است که به‌صورت دسته‌جمعی یا تک‌نفره انجام می‌شود. در این سرگرمی آبی، افراد سوار تیوب‌های بزرگی می‌شوند که توسط قایق‌های موتوری تندرو کشیده می‌شود. برای سفر به این جزیره‌ی زیبا می‌توانید از وب‌سایت الی گشت اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایید.

غذاهای کیش، گردشگران را به هیجان می آورد!

در کنار تمام این جذابیت‌ها و تفریحات مختلف، غذاهای این خطه نیز از تنوع زیادی برخوردار است و مانند بسیاری از مناطق ساحلی دیگر، غذاهای دریایی بخش اعظم رژیم غذایی مردم را تشکیل می‌دهد. از این بین می‌توان به «سمک مشوی »، «مضروبه» و «مرگوگ» اشاره کرد. سمک مشوی نوعی ماهی سرخ‌شده مخصوص جزیره‌ی کیش است که مردم محلی آن را طبخ می‌کنند. مضروبه، ترکیبی از ماهی است که به همراه نوعی سبزی و سیر تهیه می‌شود و طعم خوشمزه‌ای را شکل می‌دهد. مرگوگ یا مرقوق هم نوعی خورش مخصوص است که اهالی این جزیره طبخ می‌کنند.

اقامتگاه های تراز اول در کیش

پس از اینکه تصمیم می‌گیریم تا به منطقه‌ای سفر کنیم، اولین سؤالی که به ذهنمان می‌رسد این است که کجا باید اقامت کنیم؟

یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که به وب‌سایت‌های گردشگری مراجعه کنید و رزرو هتل خود را انجام دهید. مزیت انجام این کار این است می‌توانید نظرات افراد، فیلم‌ها یا عکس‌های هتل را مشاهده کنید و جزییات مختلف مربوط به اتاق‌ها را هم ببینید. بسته به این‌که قصد دارید چه مقدار برای اقامت خود هزینه کنید، در جزیره‌ی کیش انواع و اقسام هتل‌ها پیدا می‌شود اما ازآنجاکه سفری طولانی را به این جزیره طی می‌کنید، پیشنهاد ما این است که پیش از رسیدن به کیش و به‌صورت آنلاین هتل خود را رزرو کنید تا پس از رسیدن، با خیال راحت به سمت محل اقامتتان راهی شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های  جزیره کیش همین حالا اینجا را کلیک کنید.

با انتخاب کیش به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری در کشورهای عضو اکو، آگاهی ایرانیان از ویژگی‌ها و زیبایی‌های این جزیره ضروری به نظر می‌رسد. اگر هنوز به نگین خلیج‌فارس سفر نکرده‌اید، حتماً به وب‌سایت گردشگری الی گشت مراجعه و بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید تا در بهترین فصل برای سفر به کیش، این جزیره‌ی فوق‌العاده را از نزدیک ببینید.

تلفن تماس الی گشت: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =