تایید خبر خودکشی دو دانشجوی اهوازی/ دستور وزیر بهداشت برای بررسی

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره مرگ دو دانشجوی دانشگاه جندی شاپور، با بیان اینکه کلیات این موضوع به وزارت بهداشت گزارش شده و جزییاتش در دست بررسی است، می‌گوید: «اطلاع دقیقی درباره این موضوع هنوز در دست نداریم. وزارت بهداشت قطعا پیگیر این موضوع است. چون از ماه‌ها پیش وزیر بهداشت درباره بهداشت روان دانشجویان و جوانان هشدار داده بودند و در این زمینه تاکید ویژه‌ای دارند. درباره این خبر مرگ دو دانشجوی دانشگاه جندی شاپور هم وزیر بهداشت دستور شفاهی برای پیگیری این موضوع داده‌اند.»

الهه محمدی: اوایل آذرماه بود که خبری مبنی بر پیدا شدن جسد دو دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز در شبکه‌ های مجازی منتشر شد. دو دانشجویی که جسد یکی از آن‌ها در خوابگاه و دیگری در خیابان اهواز پیدا شد. حالا به فاصله چند روز از انتشار این خبر، امروز وبسایت خبری «عصر جنوب» اعلام کرد که دو دانشجوی دیگر هم جان خود را از دست داده‌اند اما این بار دو دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز.  

گرچه در ابتدا خبر آمد که دو دانشجوی دیگر دانشگاه شهید چمران اهواز خودکشی کرده‌اند اما روابط عمومی این دانشگاه این خبر را تکذیب کرد و معلوم شد که دو دانشجوی فوت دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز بوده‌اند.

آنطور که از اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی برمی‌آید، شب گذشته یکی از دانشجویان دختر دانشگاه جندی شاپور اهواز که دانشجوی رشته پزشکی و ورودی سال ۹۱ بوده‌، جان خود را از دست می‌دهد و خانواده او هنگام بیدار کردن این دختر از خواب متوجه مرگ او می‌شوند. همچنین صبح امروز، جسد بی جان م. سیاحی دیگر دانشجوی این دانشگاه (ورودی سال ۹۵ رشته داروسازی) در یکی از کلاسهای درس پیدا شده است. انتشار این خبرها به فاصله چند روز باعث نگرانی خانواده های دانشجویان این شهر شده است.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره مرگ این دانشجوها، با بیان اینکه کلیات این موضوع به وزارت بهداشت گزارش شده و جزییاتش در دست بررسی است، به خبرآنلاین می‌گوید: «اطلاع دقیقی درباره این موضوع هنوز در دست نداریم. وزارت بهداشت قطعا پیگیر این موضوع است. چون از ماه‌ها پیش وزیر بهداشت درباره بهداشت روان دانشجویان و جوانان هشدار داده بودند و در این زمینه تاکید ویژه‌ای دارند. درباره این خبر مرگ دو دانشجوی دانشگاه جندی شاپور هم وزیر بهداشت دستور شفاهی برای پیگیری این موضوع داده‌اند. ما درحال بررسی این موضوع هستیم که آیا علت مرگ و خودکشی این دانشجویان علت‌های زمینه‌ای بوده است یا خیر.»

او ادامه می‌دهد: «علیرغم اینکه شاید بررسی این موضوع ماموریت وزارت بهداشت نباشد اما ما درحال پیگیری این موضوع هستیم. اما از جهت اینکه این دانشجویان، دانشجوی دانشگاه تابع وزارتخانه بهداشت بوده‌اند و هم از جهت تاثیر این موضوع بر نظام سلامت کشور، این موضوع را حتما بررسی خواهیم کرد.»

جهانپور با بیان اینکه این دو دانشجوی فوت شده در دانشگاه جندی شاپور، یکی دانشجوی پزشکی و دیگر دانشجوی داروسازی بوده، می‌گوید: «سوابق پزشکی و وضعیت روحی و روانی و خانوادگی این دانشجویان باید بررسی شود و بعد جزییاتی درباره مرگ این دانشجویان داده شود. اما تا آخر هفته، اگر اطلاعات محرمانه‌ای درباره این دانشجویان نباشد، قطعا این موضوع تا آخر هفته اطلاع رسانی و وجه عمومی آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.»

درحالی به گفته مدیر روابط عمومی وزارت علوم، جزییات این موضوع تا آخر هفته اطلاع رسانی خواهد شد که  خبرآنلاین بارها با روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.

دانشگاه اهواز درباره مرگ دانشجویان چه گفت؟

اتفاق مشابه در دانشگاه جندی شاپور اهواز درحالی تکرار شده که چند روز پیش در پی درگذشت دو تن از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، روابط عمومی این دانشگاه با صدور اطلاعیه ای، به تشریح جزییات موضوع پرداخت. در این اطلاعیه آمده بود: «در روزهای گذشته دو تن از دانشجویان این دانشگاه در دو حادثه‌ی تلخ جان خود را از دست دادند که این دو ماجرای ناگوار موجب اندوه جامعه دانشگاهی شده است. ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم این دو دانشجوی عزیز، دوستان و همکلاسی های آن‌ها، جهت استحضار جامعه دانشگاهی استان و دانشجویان عزیز، جزییات این دو اتفاق ناگوار به شرح زیر تشریح می گردد.

در روز هشتم آذرماه، یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه پسران (خوابگاه شهید علم الهدی)، دانشجوی رشته کامپیوتر از خوابگاه خارج می شود و در روز بعد، پیکر بی جان این دانشجو، در خیابان اول منطقه بوستان اهواز پیدا می شود و تا این لحظه علت مرگ وی مشخص نشده است و در نتیجه تا مشخص شدن علت دقیق حادثه، نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد علت مرگ وی ارائه کرد.

در حادثه دوم نیز متاسفانه یکی از دانشجویان پسر ساکن خوابگاه شهید علم الهدی، اهل شهرستان باغملک و دانشجوی رشته زیست شناسی، ساعت ۴ بامداد روز ۱۲ آذرماه، در حالی که خود را از درختان پشت خوابگاه حلق آویز کرده بود، ساکنان خوابگاه متوجه موضوع شدند و وی را به سرعت به مراکز درمانی رساندند، ولی متاسفانه وی درگذشت. مراسم تشیع پیکر این دانشجوی عزیز نیز فردا در زادگاهش برگزار می شود و مسئولان دانشگاه نیز برای همدردی با خانواده وی در این مراسم حضور خواهند داشت.»

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    193 8
    سر مسوولان سلامت
    • PL ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      51 0
      ریشه همه این خودکشی ها فقر و اقتصاد ضعیف خاواده هاست چون جوانان خواسته هایی دارند که حتی حداقل خواسته هایشان برآورده نمی شود .وبرای خود آینده ای تصور نمی کنند وبرفرض هم که مدرکی گرفتند به جمع بیکاران کشور اضافه می شوند
  • كدخدا IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    190 2
    در ميان اين همه خبر بد اين بدترين خبر بود خدايا به ما رحم كن
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    136 2
    متاسفانه در سایر دانشگاههای کشور هم موارد مشابه روند افزایشی دارد
  • محمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    137 7
    متاسفانه نهضت مقاله نویسی و ارتقا و کسب درآمد اساتید که تحت فشار روسای دانشگاهها هستند موجب شده پرورش و آموزش در حاشیه قرار بگیرند.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      44 0
      درسته، اساتید تحت فشار روسای دانشگاه ها هستند.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    موارد مشکوک است لطفا پیگیری کنید دسیسه ناامنی نباشد
    • مریم IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      98 5
      چه دسیسه ای اخه؟ ای خداااا
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      30 0
      معلومه این بند خدا دانشگاه نبوده یا نیست و فشار فکری و روانی و اقتصادی روی دانشجویان رو خبر نداره یا خودش رو به ندونی زده.
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      36 1
      دسیسه را امثال شما میچینید
  • DE ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    رفتند و از این جهنم راحت شدند.
    • CA ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      البته از قعر جهنم خلاص شدن و به جهنم رفتن
    • سیا CA ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      30 5
      آقا یا خانم بینام با ای پی کانادا.از اینکه باشما همزبان و هموطن هستم شرمنده ام
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    111 1
    واقعا چه میشه گفت به این وضع آموزشی
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    10 89
    توطئه است
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    105 1
    من ۸ سال دانشجوی پزشکی این دانشگاه بودم و از سال دوم خودم تحت درمان به خاطر افسردگی شدید با اینکه یک بار تو دانشکده غربالگری کردن و من جزو افراد با خطر بالا محسوب میشدم هیچ پیگیری و اقدامی انجام نشد. فقط کسانی که در دانشگاه جندی شاپور بودن میدونن چقد وضعیت دانشجوهای این دانشگاه اسفناکه و چقدر مسئولین این دانشگاه نسبت به این مسائل بی تفاوتن. خانم دکتری هم که پریروز خودکشی کرد و متاسفانه فوت کرد هم دوره ای ما در زمان اینترنی بود و ما هنوز در شوک از دست دادن این عزیز هستیم. من حاضرم ایمیلم رو در اختیار خبر انلاین قرار بدم تا در صورت تمایل براتون توضیح بدم چه عواملی دست به دست هم داده که تو ۸ سال اخیر 6 نفر تو این دانشگاه خودکشی موفق داشته باشن.
    • خبرآنلاین IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      53 3
      ممنون میشیم ایمیلتون رو برامون بذارید
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      40 1
      تاسف اورتر از این خبر دیگه چی میتونه باشه
    • AE ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      16 0
      خودکشی انتهای جاده ناامیدی هست بگردین ببینین طی یکسال گذشته چه کسی بذر نفرت از پزشکان و گمراهی مردم رو کاشت همون کسی که الانم هدفش آشکار شد و کاندید مجلس شده این فرد باید محاکمه بشه
    • بیچاره بر ما IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      32 0
      کشور ما به کجا دارد می رود .ما با جوانانمان چه کردیم .این کارگزاران سیاسی وفرهنگی طی چهل سال چه بلای سر این کشور وجوانانش آوردند.یا همه نا امید یا در فکر خودکشی یا به فکر مهاجرت یا همه بیکار علاف .کارگزاران باید بدانند در آینده تاریخ در مورد عملکرد آنها قضاوت خواهد کرد اطمینان داشته باشید تاریخ قابل تحریف نیست وواقعیت را خواهد نوشت .
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    99 2
    جالبه بدونید این اولین بار نیست که این اتفاق میفته تو ۵-۶ سال اخیر حداقل ۵ نفر با خودکشی تو این دانشگاه مردن همشم از بی کفایتی رووسای دانشگاست که هیچ دغدغه ای بجز شهرت و درآمدشون ندارن
  • علی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    42 8
    اگه یکی از این مسوولان دانشگاه استعفا بدن شاید بهتر بشه اوضاع، اما دریغ
  • CA ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    54 2
    امیدم را مگیر از من خدایا، خدایا
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    62 8
    این فقط نوک کوه یخه که نمایان شده بهتره وقت بزارین و تحقیق کنید از سال ۸۵ تا الان چند نفر از دانشجوهای این دانشگاه سویساید(خودکشی) داشتن تا به عمق فاجعه برسین
  • CA ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    80 3
    اگر امشب بارون نیاد توی تهران هم فردا خیلی ها با سرب خفه میشیم میریم پیششون. کاش اونجا بتونیم خودمون انتخاب کنیم کجا زندگی کنیم. حتی اگر جهنم بریم
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    66 2
    کف خیابون اینجوریه آقایون مسئول همه دلا خستس،
  • یک درصدی ها IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    هیچ وقت احتمال یک درصد رو دست کم نگیرید. ایران ۸۰ ملیون جگعیت داره یعنی یک درصد جمعیت جهان و ما همون یک درصد بیچاره و خسته و بی امیدیم
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      1 15
      شما جاهای دیگه دنیا رفتی ببینی چه خبره؟؟؟
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 5
    بر دروغگو لعنت
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    23 0
    متاسفانه همه چیز در دانشگاه ها به نوشتن مقاله خلاصه شده و اساتید به شدت تحت فشار هستن، بهمین خاطر بقیه کارکردهای اساتید به حاشیه رفته. زمانی که ما دانشجو بودیم استاد فقط کسی که درس میده نبود. الگوی ما بود، مشاور ما بود، دوست ما بود... اما الان که استاد شدم می بینم که استاد فقط سر کلاس میره و جزوه ای که داره تدریس میکنه و بعد هم میره دنبال کارهای خودش تا بتونه چند تا مقاله بده و آخر سال با رکود آموزشی و تحقیر و توهین مواجه نشه... قبلا توی دانشگاه دولتی علاوه بر درس خوندن، دانشجوها زندگی کردن هم یاد میگرفتن اما الان فقط به امید گرفتن یه مدرک بدون کاربرد وقت تلف میکنن
  • DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    28 1
    بعد از بررسی چی میشه؟ گیریم ریشه اش رو پیدا کردین بعدش چی کار می کنین؟ برنامه ای دارین؟
    • محسن IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      8 0
      دقیقا حق با شماست. مردم ایران و مشکلات آنها، کمترین دغدغه و نگرانی حکومت ایران هستند و انگار که اصلا ما وجود نداریم.
  • AE ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    35 3
    خبرآنلاین سرت رو بگیر بالا! اون زمانی که اون شومن نردبان کمپین تخریب پزشکان رو ساخت تا ازش بالا بره و الآنم که معلوم شد هدفش تبلیغات برای کرسی مجلس بوده شما هم باهاش همکاری کردین! بنظر من مدعی العموم باید وارد بشه و این این فرد شکایت کنه! البته میدونم که این کامنت منتشر نمیشه
  • AE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    27 1
    همچنانکه وقتی اون روحانی رو ترور کردن مهناز افشار رو بازخواست کردن الآنم باید محرک ایجاد جو ناامیدی در پزشکان آقای حسینی که کمپین مقابله با پزشکان رو راه انداخت و مردم عزیز دردمند رو به ناحق مقابل صنف خاص قرارداد به قصد معلوم باید بازخواست بشه ایشون بذر ناامیدی رو بین مردم دردمند کاشت و مروج خشونت شد
  • LV ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    28 0
    اقایون مسئول خجالت بکشید ازاین نحوه مملکت داری !! .اینجور مملکت داری رو ننه بزرگ من هم میتونه انجام بده با این تفاوت که ادعایی نداره هزینه ایی هم برای کشور ایجاد نمیکنه.
  • عباس IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    44 2
    سلام، مرگ دانشجوی رشته کامپیوتر مشکوک است. از خوابگاه خارج شده ودوروز بعد جسدش درخیابان پیدا شده است .اگر در خیابان فوت می کرد در همان دقایق وساعات اولیه جسد پیدا وبسرعت شناسایی می شد ولی دوروز قبل گم شده است یعنی ممکن است بدلایل مختلف توسط افرادی ربوده شده ودوروز بعد پس از کشتن جسدش در خیابان رها شده باشد.
  • تینا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    13 0
    مردم امیدی به آینده ندارند
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    15 0
    طرف میگه اینهمه درس خوندم،رفتم دانشگاه آخرش چی ،اینم شد زندگی
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    5 45
    چندتا بیسواد کمتر