۹۰۰ هزار نفر در البرز حاشیه‌نشین هستند

ایسنانوشت:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه ۶۲ نقطه حاشیه نشین با بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد، افزود: در این راستا نگاه ویژه و افزایش اعتبار به نقاط حاشیه نشین البرز توسط سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از ضروریات است.

نورمحمد فردی در جلسه هیات نظارت سازمان های مردم نهاد وزارت کشور(شورای توسعه و حمایت ملی کشور) که امروز دوشنبه ۲۵ آذر با حضور معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز با ۴۷۱ سازمان مردم نهاد و خیریه ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت در مناطق حاشیه نشین دارد که با استفاده از ظرفیت سمن ها در راستای کنترل و  کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و اجرای برنامه های مرتبط در جهت فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در مناطق مذکور فعالیت نمود.

 وی افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه های رئیس محترم جمهور در خصوص کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، رسیدگی به مناطق حاشیه نشین  در کنار شهرها باید اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط در مسائل اجتماعی باشد و با جدیت آسیب شناسی شود.

فردی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۲ نقطه حاشیه نشین  با بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد در این خصوص نیازمند افزایش اعتبار و نگاه ویژه سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای استان البرز هستیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی  استاندار البرز افزود: ‌سمن‌ها ‌نهادهایی دغدغه مند و با انگیزه هستند که به صورت خود جوش و داوطلبانه  فعالیت می کنند و در این راستا ‌با توانمند سازی این سمن ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی با کمک دستگاه‌های اجرایی در حوزه فعالیت نمایند.

وی افزود: توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد و توسعه فعالیت مردمی آنها با هدف تقویت مشارکت های اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر هم افزایی و تجمیع توانمندی های مختلف این سازمان ها به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به گروه‌های هدف نیز از دیگر مواردی است که تحقق آن اثرگذاری سازمان های مردم نهاد در اجتماع را دو چندان می سازد.

فردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان های مردم نهاد روز به روز در قالب های تخصصی تر وارد شده و به فعالیت می پردازند از این رو برای همکاری و فعالیت در بخش های مختلف و با نگاه مردمی زمینه های خوبی فراهم شده است.

در پایان عابدینی، معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور نیز تصریح کرد: با توجه به نزدیکی استان البرز به تهران، شاهد سرریز مشکلات پایتخت به کرج هستیم.

وی افزود: اقدامات هماهنگ مدیریتی می‌تواند در کنترل آسیبهای اجتماعی موثر واقع شود.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در این میان نباید استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حل ریشه‌ای مشکلات و آسیب های اجتماعی غفلت کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =